Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش ۱۹ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

شنبه، 02 خرداد 1394 | Article Rating
پس از آنکه رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که انتظار دارد افزایش نرخ بهره امسال اتفاق بیافتد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و اولین کاهش هفتگی در 4 هفته اخیر را تجربه کرد.
ارزش دلار که در پی انتشار قیمت های مصرف کننده ماه آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته بود، پس از سخنان یلن رشد بیشتری را شاهد بود.
یلن گفت، در حالی که اقتصاد آمریکا در مسیر عبور از رشد کم رمق سه ماهه نخست سال است و بادهای مخالف در داخل و خارج آمریکا در حال فروکش کردن است، وی انتظار دارد که بانک مرکزی نرخ بهره را امسال افزایش دهد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم،قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1204 دلار و 72 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته 1.6 درصد برابر با 19 دلار افت داشت.

در آستانه شروع تعطیلات عمومی در انگلیس و آمریکا در روز دوشنبه، بازارها دیروز خلوت بود.
بیل اونیل، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «(یلن) گفت که او از آمارهای ضعیف متاثر نشده و انتظار دارد افزایش نرخ بهره امسال اتفاق بیافتد، بنابراین از نظر من این سخنان یک عامل کاهنده برای بازار طلا محسوب می شود.»
وی افزود: «من شخصا فکر می کنم آنها احتمالا تا ماه دسامبر منتظر خواهند ماند، مگر اینکه ما شاهد مجموعه ای از آمارهای قوی باشیم.
ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز یک درصد افزایش یافت. دیروز آمارهای نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه گذشته 0.1 درصد رشد داشته و شاخص قیمت مصرف کننده محوری که نشان دهنده رشد قیمت مواد غذایی و انرژی است، 0.3 درصد رشد داشت که بیشترین رشد از ژانویه 2013 تاکنون بود.
فدرال رزرو قصد دارد قبل از افزایش نرخ بهره نرخ تورم را در امریکا به 2 درصد برساند، اما اعلام کرده که افزایش قابل توجه نرخ تورم پیش شرط ضروری افزایش نرخ بهره نیست.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها