Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت افزایش یافت

دوشنبه، 04 خرداد 1394 | Article Rating
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 2 سنت افزایش به 65 دلار و 39 سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا هم 14 سنت افزایش یافت و به 59 دلار و 86 سنت رسید.
موسسه انرژی اسپکتس اعلام کرد: «تقاضای جهانی برای نفت همچنان به نحو تعجب برانگیزی ذرو به افزایش است و به رغم افزایش قیمت ها، آمارهای ماه آوریل هیچ نشانی از کاهش تقاضا ندارد.»
بر اساس اعلام وزارت دارایی ژاپن، واردات نفت این کشور در ماه آوریل با 9.1 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 3.62 میلیون بشکه در روز رسید.
واردات نفت چین نیز به رغم کند شدن رشد اقتصادی این کشور، در ماه آوریل به رکورد 7.4 میلیون بشکه در روز رسید که عمدتا ناشی از فروش بالای خودرو بود.
انرژی اسپکتس افزوده است: «ما انتظار داریم واردات نفت چین در نیمه دوم امسال بالا باشد و به طور متوسط به 7.5 میلیون بشکه در روز برسد.»
در آمریکا، فصل اوج سفرهای تابستانی رسما از روی یادبود، یعنی امروز آغاز می شود و اتحادیه خودروی آمریکا پیش بینی کرده که سفرهای جاده ای در طول تعطیلات روز یادبود به بالاترین رقم 10 سال گذشته برسد که این نشان دهنده مصرف قوی سوخت در آمریکا در طی 3 روز آینده است.
در لیبی، هواپیماهای جنگی دولتی روز یکشنبه به تانکر نفتی ای که در بیرون از بندر شهر سیرت لنگر انداخته بود حمله کردند. در نتیجه این حمله کشتی اتش گرفت و سه تن زخمی شدند.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، تحلیلگران گفتند، ضعف کلی عوامل پایه ای در بازار، مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شده است.

موسسه فیلیپ فیچرز پیش بینی کرد که به شرطی که عوامل پایه ای در بازار نفت تغییری نکند، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا و نفت برنت دریای شمال در سال 2015 به ترتیب در بالای 58 دلار و 49 سنت و 64 دلار و 35 سنت باقی خواهد ماند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها