Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی ۱۰ دلار ارزان شد

ﺳﻪشنبه، 05 خرداد 1394 | Article Rating
قیمت طلا در جریان معاملات امروز ۱۰ دلار کاهش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر ۱۱۹۷ دلار معامله شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، در حالی که ارزش دلار پس از اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته، قیمت طلا امروز حدود یک درصد کاهش یافته و به پایین ترین رقم در 2 هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به 1195 دلار و 40 سنت، با اندکی ترمیم  0.8 درصد‌ برابر با 10 دلار نسبت به جلسه قبل کاهش یافت و به 1197 دلار و 46 سنت رسید.

جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه گفت، بانک مرکزی آمریکا احتمالا امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد زیرا اقتصاد آمریکا در مسیر خروج از عملکرد ضعیف اوایل امسال قرار دارد.
سرمایه گذاران معتقدند، افزایش نرخ بهره به تقاضا برای طلا آسیب خواهد زد و ارزش دلار را بالا خواهد برد.

سوکی کوپر، تحلیلگر موسسه بارکلیز دیروز در یادداشتی نوشت: «ما همچنان بر این نظریم که سه ماهه سوم سال احتمالا ضعیف ترین سه ماهه سال برای طلا خواهد بود، زیرا ما انتظار داریم فدرال رزرو در ماه سپتامبر شروع به افزایش نرخ بهره کند، اما کاهش احتمالی قیمت محدود خواهد بود.»
تحت تاثیر اظهارات یلن، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید و در برابر ین ژاپن بالاترین رقم 8 سال گذشته را تجربه کرد.

تقویت ارزش دلار، طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می کند و تقاضا برای سرمایه گذاری در فلز زرد را کاهش می دهد.
تجار طلا مشتاقانه در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا از جمله امار اعتماد مصرف کننده و میزان فروش خانه های جدید در اواخر امروز هستند تا سرنخ های جدیدی از میزان تقویت اقتصاد آمریکا و نحوه تاثیرگذاری آن بر تصمیمات فدرال رزرو به دست بیاورند.

تجار همچنین بر اخبار منتشر شده از یونان تمرکز کرده اند. دولت یونان روز دوشنبه اعلام کرد که به کمک فوری نیاز دارد تا بتواند قسط وام خود به صندوق بین المللی پول را در هفته آینده پرداخت نماید.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها