Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش هزینه حمل دریایی با افزایش قیمت سوخت

ﺳﻪشنبه، 05 خرداد 1394 | Article Rating
دبیر اتحادیه مالکان کشتی با بیان اینکه 60 درصد هزینه حمل کالاهای دریایی، نرخ سوخت است، گفت: کشتی‌هایی که در مناطق آزاد به ثبت می‌رسد شامل معافیت مالیاتی خواهند بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، حسن تیمور‌تاش امروز در حاشیه بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی در جمع خبرنگاران درباره تاثیر افزایش نرخ سوخت بر هزینه‌های تمام شده حمل و نقل دریایی اظهار داشت: 60 درصد هزینه‌های حمل کالا در دریا به سوخت اختصاص دارد و هر چه نرخ سوخت افزایش یابد، هزینه‌های تمام شده حمل کالا در دریا افزایش می‌یابد.


وی ادامه داد: قطعا نمی‌توان نرخ سود را افزایش داد و انتظار داشت هزینه‌های حمل کالا در دریا افزایش نیابد.

تیموتاش افزود: با توجه به تحریم‌های ناعادلانه کشتی و حمل و نقل دریایی، مالکان کشتی بسیاری از درآمدهای خود را از دست داده‌اند. ضمن آنکه برای حمل بار در بنادر جنوبی کشور مدت زیادی منتظر می‌مانند.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی افزود: سوخت برای کشتی‌ها اهمیت بالایی دارد و افزایش نرخ آن تاثیرگذار خواهد بود.

تیمورتاش اظهار داشت: معافیت مالیاتی و کاهش هزینه‌های بیمه کشتی‌ها از مهمترین اقدامات اتحادیه مالکان کشتی بود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی مناست و برگزاری جلسات با شرکت‌های بیمه هزینه‌ شناورها در این حوزه کاهش یافته اما درصدد هستیم کشتی‌هایی که در مناطق آزاد به ثبت می‌رسند از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی بیان کرد: با دبیرخانه شورای عالی مناطق کشور مکاتباتی انجام شده است و با برگزاری جلسات حضوری موضوع معافیت مالیاتی مالکان شناورها حل می‌شود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها