Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت به کمتر از ۶۴ دلار رسید

چهارشنبه، 06 خرداد 1394 | Article Rating
با تقویت احتمال کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی، قیمت نفت پس از کاهش قابل توجه جلسه قبل، امروز افزایش یافت.
دیگر عامل تقویت قیمت ها اظهارات دیپلمات های غربی بود که گفتند، بعید است توافق هسته ای با ایران تا ضرب الاجل 30 ژوئن به دست آید و بنابراین در بهترین وضعیت ایران قبل از پایان امسال از تحریم های نفتی رها نخواهد شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه جولای، با 14 سنت افزایش به 63 دلار و 86 سنت رسید، در حالی که نفت خام آمریکا نیز 29 سنت رشد داشت و به 58 دلار و 32 سنت رسید. پس از رشد قابل توجه ارزش دلار که اشتها برای خرید کالاهای قیمت گذاری شده به دلار نظیر نفت را کاهش داد، هر دو شاخص نفتی روز سه شنبه بیش از 2 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

تحقیقات نشان می دهد که احتمالا حجم ذخایر نفت خام تجاری آمریکا در هفته گذشته 2 میلیون بشکه کاهش یافته است. کاهش حجم ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکا در هفته های گذشته نشان از تقویت تقاضا در بزرگترین کشور مصرف کننده نفت جهان دارد و موجب تقویت قیمت ها می شود.
سرمایه گذاران همچنین شروع به برداشت سود از بازار نفت برنت کرده اند.
سرمایه گذاران همچنان از فزونی عرضه نفت نگران اند، زیرا صادرات عربستان و عراق، دو کشور مهم تولید کننده عضو اوپک در نزدیکی بالاترین رقم ها قرار دارد. پیش بینی می شود که اوپک در نشست روز 5 ژوئن سقف تولید خود را ثابت نگاه دارد.
انستیتوی نفت آمریکا قرار است امروز با یک روز تاخیر به دلیل تعطیلات روز یادبود، آمارهای خود در مورد میزان ذخایر نفت خام آمریکا را منتشر نماید. گزارش اداره اطلاعات انرژی این کشور نیز فردا منتشر می شود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها