Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولید گندله آهن در مجتمع فولادی اردکان 16 درصد افزایش یافت
 

تولید گندله آهن در مجتمع فولادی اردکان 16 درصد افزایش یافت

چهارشنبه، 06 خرداد 1394 | Article Rating

تولید گندله در مجتمع فولاد اردکان افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در فروردین و اردیبهشت امسال میزان تولید گندله در کارخانه گندله‌سازی اردکان یزد از مرز ٥٩٦ هزار تن گذشت.

به گزارش استیل ایران به نقل ایسنا، میزان تولید گندله طی مدت مشابه سال ٩٣ در این واحد تولیدی ٤٩٢ هزارتن بود که این میزان در سال جاری به ٥٩٦هزارتن رسید که حدود ١٦ درصد بیش از سال گذشته است. بر‌اساس همین گزارش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن در کشور است که سالانه بالغ بر ١٠ میلیون و ٥٠٠ هزار تن کنسانتره و یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی و نیز ٣ میلیون و ٤٠٠ هزار تن گندله تولید می‌کند.

با وجود توسعه صنایع فولادسازی کشور در سال‌های اخیر، این توسعه متوازن نبوده و صنایع معدنی و تولیدکننده کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی قادر به تامین نیاز کارخانه‌های فولادسازی داخل کشور نیستند و هنوز بخشی از گندله مصرفی فولاد‌سازان از خارج کشور وارد می‌شود.

براساس سند چشم‌اندازه توسعه، تولید فولاد تا سال ١٤٠٤ باید به ٥٥ میلیون تن برسد، شاید بتوان تولید فولاد را با توجه به واحدهای موجود به این رقم رساند، اما با مواد اولیه وارداتی؛ چرا‌که طبق برنامه تدوین شده سند چشم‌انداز، میزان تولید گندله کشور در سال ٩٣ باید بالغ بر ٣٣ میلیون تن بود در حالی که براساس آمار منتشره، کل تولید گندله در سال گذشته ٢١ میلیون تن گزارش شده است.

در همین رابطه محمود نوریان، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادر‌ملو، علت نامتوازن بودن توسعه صنایع معدنی با صنایع فولادی در کشور را عدم حمایت از معدنکاران و نیز برخی قوانین و ضوابط بهره‌برداری از معادن دانست و گفت: موانع موجود در بخش معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاران را بی‌انگیزه کرده است، حتی بخشی از فعالان حال حاضر در این صنعت به دلیل هزینه بالای تولید و قیمت پایین محصول و عدم حمایت دولت توان ادامه فعالیت را ندارند و در حال تعطیل شدن هستند.

نوریان ضمن در‌خواست از مسوولان و تصمیم‌گیرندگان در اقتصاد کشور برای ایجاد تسهیلات لازم و رفع برخی موانع موجود افزود: مطمئنا هر جا امنیت سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، موج سرمایه‌گذاری‌ها به آن سمت خواهد رفت، بنابراین برای توسعه صنایع معدنی کشور و تشویق سرمایه‌گذاران باید مقررات و قوانین اثر‌بخش و تقویت‌کننده این بخش بیش از پیش تسری پیدا کند. نوریان تاکید کرد اگر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید ابتدا داشته‌های خود را حفظ و تقویت کنیم، سپس با مدیریت کارآمد، ضمن ظرفیت‌سازی‌های جدید، نسبت به ارزش‌افزایی محصولات تلاش کنیم.

تصاویر
  • تولید گندله آهن در مجتمع فولادی اردکان 16 درصد افزایش یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها