Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
موافقت هند با واردات سنگ‌آهن از ایران
 

موافقت هند با واردات سنگ‌آهن از ایران

چهارشنبه، 06 خرداد 1394 | Article Rating
به دلیل اینکه KIOCL مستقیما به واردات و صادرات خواهد پرداخت، خواستار معافیت از پرداخت تعرفه صادرات و تعیین هر گونه تعرفه بر مبنای توافق فرآوری شده است.

دولت هند با واردات سنگ آهن ایران از سوی شرکت KIOCL برای تولید گندله و صادرات آن به ایران تحت مکانیسم تجارت به روپیه موافقت کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، اکونومیک تایمز هند در گزارشی نوشت: گندله تولید شده برای تامین تقاضای کارخانه‌های فولادسازی ایرانی به ایران صادر خواهد شد.


دو کشور حدود یک سال است که در این زمینه سرگرم مذاکره بوده اند.

شرکت KIOCL درخواست معافیت از پرداخت تعرفه صادرات پنج درصدی برای سنگ آهن کرده است که موضوع مذکور در یک نشست رده بالا میان مقامات KIOCL، MMTC و وزارتخانه‌های فولاد و بازرگانی تصمیم گیری شد. وزارت فولاد هند به شرکت KIOCL توصیه کرد با ایران یک قرارداد بلندمدت برای دو سال آینده امضا کند.

افت چشمگیر قیمت جهانی سنگ آهن منجر به متوقف شدن ظرفیت هفت میلیون تنی کارخانه گندله سازی KIOCL در مانگلور شده است. این شرکت پس از اینکه به دلیل نگرانیهای محیط زیستی در سال 2006 ناچار به تعطیلی معدن سنگ آهن خود شد، سنگ آهن مورد نیاز خود را از شرکت دولتی NMDC تامین کرده است.

مالای چاترجی، رییس و مدیرعامل KIOCL اظهار کرد این شرکت در یک سال گذشته بدنبال بازاری در ایران بوده و مایل است از مکانیسم تجارت روپیه و تقاضای کارخانه‌های فولاد ایرانی برای 10 تا 15 میلیون تن گندله سود ببرد.

بر اساس این گزارش، شرکت KIOCL پیشنهاد کرده یک توافق فرآوری با ایران داشته باشد که از سوی وزارت فولاد هند تسهیل خواهد شد. مذاکرات بین دو کشور در حال حاضر در خصوص این موضوع ادامه دارد و در نشستی که جمعه گذشته در دهلی برگزار شد، نماینده وزارت بازرگانی هند اظهار کرد این وزارتخانه مخالفتی با تسهیل توافق و تضمین آن برای این شرکت ندارد.

به دلیل اینکه KIOCL مستقیما به واردات و صادرات خواهد پرداخت، خواستار معافیت از پرداخت تعرفه صادرات و تعیین هر گونه تعرفه بر مبنای توافق فرآوری شده است.

کارخانه گندله KIOCL در مانگلور با ظرفیت تولید 7.5 میلیون تن، 100 درصد صادرات محور است با اینهمه به دلیل کاهش قیمتهای جهانی و وضع هزینه حمل ریلی بر مبنای مسافت، KIOCL صادرات گندله را به مدت چندین سال متوقف کرده بود و پس از سه سال وقفه برای صادرات به مقصد چین و همچنین صادرات 55 هزار تن گندله به ایران احیا کرد. با اینهمه کاهش قیمت سنگ آهن صادراتش را متوقف کرد و در دو سال گذشته این کارخانه تنها از طریق عرضه به شرکتهایی مانند Essar group و JSW Steel سرپا مانده است



تصاویر
  • موافقت هند با واردات سنگ‌آهن از ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها