Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مجتمع فولاد مکران سند توانمندی ایران است
 

مجتمع فولاد مکران سند توانمندی ایران است

پنجشنبه، 07 خرداد 1394 | Article Rating

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح مجتمعفولاد مکران به عنوان یک کار عظیم محسوب می شود و می توان آن را به عنوان سند توانمندیایران به کشورهای جهان ارایه داد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه مراسم امضای قرارداد اجرای طرح 1.6 میلیون تنی آهن اسفنجی مجتمع فولاد مکران در محل این وزارتخانه، اظهار داشت: طرحهای فولادی در گذشته طی دوره های 9 تا 10 ساله در کشور اجرا شده، اما انتظار می رود این طرح که یک سال مطالعات آن انجام شده ظرف 24 ماه و 6 ماه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: قرار است خوراک مورد نیاز این مجتمع از محل کارهای اکتشافی که در استان سیستان و بلوچستان صورت می گیرد، تامین و چنانچه کمبودی وجود داشت از داخل یا خارج فراهم شود.

نعمت زاده افزود: ظرفیت مجتمع فولاد مکران 3.2 میلیون تن پیش بینی شده و قرار است طی دو مرحله 1.6 میلیون تنی به مورد اجرا گذاشته شود.

وی اظهار امیدواری کرد: کلید خط دوم این مجتمع نیز زده شود تا نقش تاثیرگذار فعالیت خود را نشان دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت سهم دولت در این طرح را 19.5 درصد ذکر کرد و گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)نیز آمادگی دارد سهم خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

سرمایه گذاران این طرح گروه مالی ملت، سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید، سازمان ایمیدرو و منطقه آزاد چابهار معرفی شدند.

نعمت زاده تاکید کرد: چنانچه مجری طرح در هنگام اجرا به زمانبندی و کیفیت توجه لازم را داشته باشد، این طرح می تواند به عنوان الگو به هرنقطه از جهان معرفی شود و زمینه بازاریابی مناسبی را فراهم کند.

وی اظهار امیدواری کرد: دسترسی به آبهای آزاد، راههای اصلی و خط پروازی به منزله ابزارهایی برای شتاب بخشیدن به روند اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرد.

نعمت زاده گفت: سرمایه گذاری ارزی و ریالی این طرح 130 میلیون یورو است و انتظار می رود منطقه آزاد چابهار به اجرای این طرح کمک کند، آنگونه که ایمیدرو مصمم به پیشرفت کار است .

طرح فولاد مکران چابهار در زمینی به وسعت 300 هکتار به اجرا گذاشته می شود که در 25 کیلومتری شهر چابهار در منطقه آزاد مکران - چابهار واقع است.


تصاویر
  • مجتمع فولاد مکران سند توانمندی ایران است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها