Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت وارد کانال ۵۰ دلاری شد

دوشنبه، 15 تیر 1394 | Article Rating
با رأی منفی یونانی ها به پذیرش اقدامات ریاضتی در برابر دریافت کمک مالی خارجی قیمت جهانی نفت کاهش یافت و به کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه رسید.

پس از آنکه یونانی ها اقدامات ریاضتی مورد درخواست در مقابل کمک مالی خارجی را رد کردند و در حالی که چین مجموعه اقدامات بی سابقه خود به منظور جلوگیری از سقوط کامل بازار بورس را اعلام کرد، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز به شدت کاهش یافت.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، نتیجه رفراندوم یونان، ادامه حضور این کشور در حوزه یورو را با تردید مواجه کرده و ارزش یورو را در معاملات اولیه دوشنبه پایین آورده است

هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «با توجه به رو به اتمام بودن ذخایر یونان و نبود چشم انداز هیچ گونه کمک مالی فوری، یونان در مسیر خروج از حوزه یورو قرار دارد.»
در چین، پس از اعلام مجموعه اقدامات دولت این کشور برای سقوط کامل بازار بورس که دومین اقتصاد بزرگ جهان را تهدید می کند، بازارهای بورس با هفته ای تعیین کننده روبرو هستند، هرچند که ارزش شاخص ها روز دوشنبه در واکنش به اقدامات پکن به شدت افزایش داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با حدود نیم دلار کاهش به 59 دلار و 80 سنت رسید و قیمت نفت خام آمریکا با حدود 2 دلار کاهش نسبت به قیمت نهایی جلسه قبلی، به 55 دلار و 7 سنت رسید.
این کاهش نشان می دهد که قیمت هر دو شاخص نفتی به پایین ترین رقم خود از اواسط ماه آوریل تاکنون رسیده است.
اولیویر جاککوب، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ابهام در مورد یونان به ضرر بازار نفت است. این موضوع یک عامل منفی بیشتر به عوامل دیگری نظیر آشفتگی در بازارهای مالی چین، افزایش اخیر تعداد سکوهای حفاری آمریکا و احتمال افزایش عرضه نفت ایران می افزاید.»
«... من فکر می کنم اوضاع یونان فشار بیشتری بر یورو وارد خواهد آورد.» به دنبال اعلام نتایج رفراندوم یونان،ارزش یورو در مقابل دلار بیش از یک درصد کاهش یافته است.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها