Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بهره برداری از واحد های کنسانتره در خواف
 

بهره برداری از واحد های کنسانتره در خواف

دوشنبه، 15 تیر 1394 | Article Rating
مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۸ واحد جدید کنسانتره در منطقه اقتصادی خواف به بهره برداری می رسد.


علی رسولیان از ایجاد 8 واحد کنسانتره در منطقه خواف خبر دارد و اظهار داشت: تأسیس 6 واحد تولید گندله در منطقه خواف در دست اجرا است که می تواند ظرفیت تولید فولاد شهرستان را به 10 میلیون تن برساند.

وی با اشاره به تعداد زیاد واحدهایی که هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی خواف سرمایه گذاری کرده اند، تصریح کرد: در سال گذشته 11 جلسه کمیسیون فولاد در استانداری خراسان رضوی برگزار شده است، این جلسات برای تأمین زیرساخت ها و افزایش میزان تولید این محصول با استفاده از ظرفیت های موجود به ویژه منطقه خواف و سنگان بوده است.

رسولیان استقرار صنایع و بهره برداری از منابع عظیم معدنی منطقه خواف و سنگان را یکی فرصت های بی نظیر برای رفع مشکل بیکاری جوانان خواند و گفت: از این روست که به این منطقه لقب «عسلویه دوم» را داده اند.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی پروژه هایی که در این منطقه وجود دارند، متفاوت است، تصریح کرد: با این حال افتتاح بخشی از این پروژه ها تا پایان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی میزان ظرفیت اکتشافات معدنی تاکنون در منطقه خواف و سنگان را حدود یک میلیون تن عنوان کرد و افزود: با این حال تحقیقات ژئوفیزیکی در این منطقه برای اکتشافات بیشتر در دست انجام است.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، رسولیان با اشاره به مزیت های معاون این منطقه نسبت به مناطق دیگر اظهار داشت: علاوه بر حجم بالای این تولید این معادن درصد خلوص سنگ آهنی تولیدی آن نیز در حد بالایی است که تولید فولاد و محصولات وابسته به آهن را راحت تر می کند.

وی افزود: همچنین ادامه این معادن به سمت کشور افغانستان ادامه پیدا می کند که سرمایه گذاری در مرزهای مشترک نیز می تواند بازدهی اقتصادی بالایی داشته باشد.

تصاویر
  • بهره برداری از واحد های کنسانتره در خواف
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها