Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد غرب آسیا تا شش ماه دیگر ورق خودرو تولید می‌کند
 

فولاد غرب آسیا تا شش ماه دیگر ورق خودرو تولید می‌کند

دوشنبه، 15 تیر 1394 | Article Rating
مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا حذف اختصاص ارز مبادله ای به واردات ورق و افزایش تعرفه واردات فولاد به کشور را دو خواسته فعلی صنعت فولاد کشور دانست و گفت: من اطمینان دارم که دولت تنها با هدف افزایش درآمد خود اقدام به بالا بردن تعرفه واردات می کند نه به منظور حمایت از تولید داخل.


مرتضی طالقانی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر تعرفه واردات مواد اولیه بیشتر از تعرفه واردات محصول نهایی است، افزود: به همین دلیل قدرت رقابت از فولادسازان داخلی گرفته شده است. به عنوان مثال هم‌اکنون ورق سرد از چین و هند با قیمت 1800 تومان در بازار داخلی عرضه می شود در حالی که قیمت تمام شده ما بالغ بر 1900 تومان است. در چنین فضایی رقابت غیرممکن است.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه‌های واردات فولاد به کشور همچنان پایین است، اضافه کرد: از سوی دیگر نرخ سود تسهیلات بانکی نیز فشار سنگینی را به واحدهای فولادی وارد کرده است و ما مجبوریم بین 36 تا 42 درصد بهره به بانک بپردازیم. بانک کاری هم ندارد که ما ضرر می‌کنیم یا سود.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای به نفع صنعت فولاد کشور تمام خواهد شد، اظهار کرد: علاوه بر اینکه با توافق هسته‌ای جو روانی مثبتی در کشور ایجاد می‌شود در همین حال باعث تعدیل قیمت‌ها در صنعت فولاد نیز خواهد شد. به عنوان مثال به نظر من فولاد مبارکه نیز قیمت‌های خود را تعدیل خواهد کرد. در حال حاضر ورق چینی با 320 تومان زیر قیمت مبارکه عرضه می‌کند که می‌توان انتظار داشت مبارکه این فاصله را کم کند.

طالقانی همچنین با اشاره به اینکه تا پنج، شش ماه دیگر تولیدات فولاد غرب آسیا به کیفیت ورق موردنیاز برای خودرو خواهد رسید، افزود: در حال حاضر 680 تا 690 نفر نیروی کار در کارخانه داریم اما هنوز تعدیل نیرو نداشته‌ایم اما در صورت ادامه روند کنونی احتمال تعدیل نیروی 300 نفری در فولاد غرب آسیا وجود دارد.

او ظرفیت تولید سالانه فولاد غرب آسیا را 500 هزار تن اعلام کرد و افزود: در حال حاضر رقم کمی هم صادرات به عراق و کشورهای همسایه داریم. از سوی دیگر در برنامه داریم تا یک خط گالوانیزه 350 هزار تنی نیز در کارخانه ایجاد کنیم.

تصاویر
  • فولاد غرب آسیا تا شش ماه دیگر ورق خودرو تولید می‌کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها