Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بانک مرکزی اجرای نرخ مصوب تسهیلات را تسریع کند

ﺳﻪشنبه، 16 تیر 1394 | Article Rating

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعلل بانک مرکزی در فشار به بانک ها برای اجرا و ابلاغ نرخ مصوب تسهیلات و سود بانکی به قیمت نابودی تولید تمام می شود، خواستار تسریع بانک مرکزی در اجرای نرخ مصوب تسهیلات شد.

ارسلان فتحی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سود بانکی، اظهار کرد: اجرایی نشدن این مصوبه از سوی بانک ها نشان از ضعف نظارت بانک مرکزی بر عملکرد موسسات مالی است.

وی با بیان اینکه در مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر تعیین نرخ سود بانکی همه چیز شفاف و روشن است، افزود: تعلل مسئولان در اعمال و ابلاغ این مصوبه جدید هیچ توجیه منطقی نداشته و به طور حتم به بروز مشکلات بسیاری نیز در آینده منجر خواهد شد.

فتحی پور با اشاره به اینکه ابلاغ و اجرای نرخ سود بانکی از سوی بانک ها به دریافت تسهیلات از سوی تولیدکنندگان و رونق تولید منجر خواهد شد، گفت: تعلل در این موضوع شائبه بروز تخلف و دادن تسهیلات به غیر از امور تولیدی را به اذهان متبادر می کند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید به موضوع اجرایی شدن نرخ سود بانکی از سوی بانک ها ورود کند، گفت: ضعف نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها به صرف منابع مالی و تسهیلات در جایی غیر از تولید و در واقع بنگاه های زیرمجموعه بانک ها می شود که این روند به بیشتر شدن مشکلات اقتصادی کشور منجر خواهد شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید مشوق های کافی اجرای صحیح مصوبات برای بانک ها جهت مقابله با فساد در نظر گرفته شود و البته بانک ها نیز موظف به اجرای مصوبات بانک مرکزی و شورای پول اعتبار به منظور بهبود شرایط اقتصادی کشور هستند.

فتحی پور افزود: در صورت ادامه روند کنونی از سوی بانک ها در عدم اعمال نرخ جدید سود بانکی، مجلس به موضوع ورود کرده و رئیس کل بانک مرکزی برای پاسخگویی احضار خواهد شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها