Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

لزوم کنترل رفتارهای هیجانی در اقتصاد کشور بعد از رفع تحریم‌ها

ﺳﻪشنبه، 16 تیر 1394 | Article Rating

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با پیش‌بینی رفتار هیجانی در اقتصاد کشور بعد از رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشور گفت: باید شرایطی در اقتصاد کشور فراهم شده تا رفتارهای هیجانی بعد از تحریم‌ها کنترل شود.

مهدی جهانگیری در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران با موضوع اقتصاد کشور در شرایط پساتحریم با اعلام این مطلب افزود: تحریم‌های ظالمانه سالهای سال است که علیه کشور ما در حال تمدید است و این امر موضوع جدیدی برای ما به حساب نمی‌آید. اما تصور عمومی جامعه در این است که در سالهای اخیر با حضور تیم مذاکره کننده توانسته‌ایم همدلی و همزبانی بین دولت و ملت ایجاد کنیم. 

وی افزود: این سرمایه بزرگترین دستاورد مذاکرات هسته‌ای بدون توجه به نتیجه آن است. 

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه این امیدواری وجود دارد که مذاکرات هسته‌ای به نتایج مثبتی دست یابد، اظهار داشت: توافق هسته‌ای دستاوردهای بزرگی برای اقتصاد و بخش بازرگانی کشور خواهد داشت. 

جهانگیری در ارتباط با نتایج مذاکرات هسته‌ای در اقتصاد کشور گفت: در شرایط پساتحریم فرصت و تهدیدهای متعددی متوجه اقتصاد کشور خواهد بود که از اکنون باید به آن توجه داشت. 

وی افزود: اقتصاد ما در شرایط تحریم با مشکلات نظام مالی و پولی مواجه است که در شرایط پساتحریم با کاهش هزینه‌های صادراتی و تولید بهبود می‌یابد.در  اقتصاد پساتحریم وضعیت مبادلات و صادرات کالاهای غیرنفتی بهبود می‌یابد و می‌توانیم به اقتصاد غیرنفتی نزدیک شویم.

 تهدیدی به نام بازگشت منابع خارجی از کشور

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور اظهار داشت: موارد مختلفی درباره دارایی‌های ایران در خارج از کشور مطرح می‌شود اما بخشی از این منابع هزینه شده است. در صورتی که بخش زیادی از منابع یاد شده به یکباره به اقتصاد کشور سرازیر شود آثار نامناسبی در اقتصاد کشور خواهد داشت و از آن باید به عنوان یک تهدید نام برد. 

وی افزود: میزان درآمدهای نفتی کشور در حال حاضر با چالش‌هایی روبرو است ولی بحث تحریم‌ها می‌تواند درآمدهای عمومی کشور را افزایش دهد که این امر فرصت‌ها و تهدیدهایی برای کشور خواهد داشت.

جهانگیری با اشاره به واکنش‌های بازار بعد از تحریم‌ها گفت: پیش‌بینی می‌شود که بعد از رفع تحریم‌ها بازارهای کشور رفتارهای هیجانی از خود نشان دهد در صورتی که نتوانیم این موضوع را با راهکارهای لازم مدیریت کنیم آثار زیانباری بر اقتصاد کشور خواهد داشت. 

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: تصمیمات هیجانی در شرایط پساتحریم در اقتصاد کشور باید مدیریت شود و تهدیدهایی که در اقتصاد کشور خواهد داشت جلوگیری به عمل آید. 

جهانگیری افزود: این احتمال وجود دارد که در ماه‌های آینده ارز بیشتری در اقتصاد کشور تزریق شود که این امر در کمیسیون مشورتی و هیئت نمایندگان اتاق ایران مطرح شده تا راهکارها و پیشنهاداتی در این زمینه به دولت ارائه شود.

وی با اشاره به بخشی از پیشنهادات هیئت نمایندگان اتاق تهران در شرایط پساتحریم گفت: برگزاری کنفرانس‌ها برای شرایط بعد از تحریم و استفاده از نقطه نظرات صاحبنظران و حضور سرمایه‌گذاران خارجی بعد از تحریم‌ها از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشت. 

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود: برای بهبود روابط تجاری کشور در شرایط یاد شده با اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها و اتاق‌های مشترک نشست‌هایی برگزار شده و در ماه‌های آینده توسعه می‌یابد. 

جهانگیری با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در شرایط پساتحریم اظهار داشت: برای واحدهای تولیدی داخلی باید شرایطی فراهم شود تا پس از تحریم بتوانند در اقتصاد رقابتی حضور داشته باشند و جایگاه خود را در شرایط بین‌المللی کسب کنند.

وی در ارتباط با لزوم حذف قوانین دست و پاگیر در اقتصاد کشور اظهار داشت: قوانین رفع موانع تولید می‌تواند نقش موثری در بهبود شرایط اقتصادی کشور داشته باشد. 


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها