Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

از ارز تک‌نرخی تا نرخ تورم تک‌رقمی

چهارشنبه، 08 مهر 1394 | Article Rating
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به سیاستگذاری درست بانک مرکزی در دولت یازدهم در خصوص نرخ ارز اشاره و تصریح کرد: مسئولان اقتصادی دولت یازدهم دریافته‌اند که لازمه ثبات و آرامش و شفافیت در تصمیم گیری‌ها ثبات نرخ ارز است که در این خصوص توفیقاتی حاصل شده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از پول نیوز، غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با پول‌نیوز نرخ ارز را فاکتور تعیین کننده در اقتصاد ایران عنوان و  از بی ثباتی نرخ ارز در دولت گذشته انتقاد و تاکید کرد:‌ نوسانات نرخ ارز در گذشته موجب شد ریسک سرمایه گذاری افزایش یابد و ثانیا در رهگذر آشفته بازار نرخ ارز برخی با ذخیره کردن ارز در منازل خود به ثروت‌های افسانه‌ای رسیدند.


زارعی با اشاره به اهمیت نرخ ارز از منظر اجتماعی خاطرنشان کرد: هر کالایی که دارای چندین نرخ باشد زمینه فساد و فرصت‌طلبی در آن وجود دارد که ارز این نیز از این قاعده مستثنی نیست در این راستا قرار است که دولت تک نرخی شدن ارز را برای آرامش در اقتصاد دنبال کند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا با تاکید براین که وقتی نرخ ارز یکسان است تصمیم گیری در بازار امکان پذیر خواهد بود و زمینه سرمایه گذاری فراهم می‌شود اظهارداشت: یکسان سازی نرخ ارز نقشه راه خوبی است که انحراف در اقتصاد را کاهش می‌دهد.

زارعی درباره این دیدگاه کارشناسان که پس از تک رقمی شدن نرخ تورم باید یکسان سازی نرخ ارز انجام شود، افزود: پایه تصمیم گیری مالی در مبادلات اقتصادی نرخ ارز است و وقتی در بازار ارز ثبات حاکم باشد تصمیم‌گیری سهل‌تر می‌شود. بنابراین اجرای یکسان سازی نرخ ارز پیش از تک رقمی شدن نرخ تورم اولویت دارد.

وی درباره تفاوت نرخ ارز آزاد و مبادله‌ای گفت: تفاوت نرخ هم اکنون به 11، 12 درصد رسیده که نشان مي‌دهد شرایط با ثبات در بازار ارز  وجود دارد و بانک مرکزی با رویه هوشمندی که پیش گرفته در آینده‌ای نزدیک باید شاهد یکسان سازی نرخ ارز باشیم.  


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها