Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

روند قیمت طلای جهانی در 3 ماه آینده

یکشنبه، 12 مهر 1394 | Article Rating
فیلیپ استرایبل از مؤسسه سرمایه‌گذاری «آر.جی.او فیوچرز» و ارین گیبز از «اس.اند.پی کپیتال» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» آینده سهام طلا و چشم‌انداز قیمتی طلا برای سرمایه‌گذاری را بررسی کردند.

در حالی که کمتر از سه ماه تا زمان خرید کریسمس باقی‌ مانده، فیلیپ استرایبل و ارین گیبز در تلویزیون «سی‌ان‌بی‌سی» به پیش‌بینی قیمت فلزات گرانبها پرداختند. استرایبل در این باره اظهار کرد: قیمتی که من تا پایان سال برای طلا پیش‌‌بینی می‌کنم 1200 دلار در هر اونس است. اخیراً در ماه سپتامبر به نقطه مقاومت رسیده بودیم و طلا در قیمت 1156 ثابت شده بود، در حالی‌که در ماه آگوست در سطح 1170 دلار در هر اونس بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، به گفته استرایبل، عوامل دیگری به‌جز تصمیمات پولی فدرال‌رزرو در تعیین قیمت طلا دخیل هستند؛ ‌از جمله روسیه که طلا انبار کرده است. روس‌ها، ماه گذشته 37 تن و ماه پیش از آن، 20 تن طلا خریداری کردند. چین نیز ماه گذشته 15 تن به خرید طلای خود اضافه کرده است.


استرایبل افزود: برخی از معادن مانند «گلنکور» -که البته در زمینه طلا کار نمی‌کنند و تجارت مس و نقره دارند- با مشکلات فراوان بدهی روبرو هستند و در آستانه تعطیلی قرار دارند. بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که صنعت معدن تکان شدیدی خورده است.

استرایبل تأکید کرد که این مسئله مانند قیمت نفت‌خام، در دراز مدت بر زمینه‌های دیگر تأثیر می‌گذارد. تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده‌ نفت، در آستانه تعطیل شدن هستند.

 ارین گیبز هم درباره ذخایر طلا اظهار کرد: من نظر خوبی نسبت به ترازنامه‌های سهام طلا ندارم وهنوز معتقدم ذخایر زیادی وجود دارد و به رغم چند جهش کوتاه‌مدت در قیمت‌ها، دورنمای تقاضا رو به افزایش نیست. قیمت سهام طلا، وابستگی شدیدی به خرید و فروش دلار دارد. 

گیبز ضمن اشاره به گزارش اشتغال ماه سپتامبر آمریکا گفت: داده‌ها در وهله اول تأثیر منفی روی ارزش برابری دلار خواهند گذاشت و بر جذابیت طلا اضافه می‌کند. همچنین پیش‌‌بینی می‌کنیم با وجود اینکه رشد اقتصادی آمریکا کند شده، فدرال‌رزرو نرخ بهره را در سال جاری افزایش خواهد داد که منجر به قدرتمندتر شدن دلار و تضعیف طلا خواهد شد.

کارشناس «اس.اند.پی کپیتال» تأکید کرد که چشم‌انداز قیمت طلا و معادن رشد چندانی ندارد و پیشنهاد نمی‌کنیم در این زمینه ها سرمایه‌گذاری کنید.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها