Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

اعلام آمادگی تهران - بخارست برای گسترش همکاری های اقتصادی

دوشنبه، 13 مهر 1394 | Article Rating

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در نشستی با تجار و صاحبان صنایع ایرانی مقیم رومانی از آمادگی اتاق بازرگانی تهران جهت رفع موانع و حل مشکلات احتمالی در راه همکاری های اقتصادی دو کشور و نیز فعالیت های تجار ایرانی خبر داد.

خوانساری که در صدر یک هیأت بیست نفره از تجار و صاحبان صنایع کشورمان درهفته گذشته وارد بخارست شده است روز شنبه با تجار و صاحبان صنایع ایرانی مقیم رومانی دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در این دیدار طی سخنانی به تشریح اوضاع اقتصادی کشورمان پرداخت و با اشاره به زمینه های مناسب جهت همکاری تجار ایرانی مقیم رومانی با جمهوری اسلامی ایران از آمادگی اتاق بازرگانی تهران برای گسترش همکاری ها اشاره کرد.
تجار ایرانی نیز در این دیدار به بیان مشکلات موجود بر سر راه فعالیت های خود پرداخته و از جمله حل و فصل مشکلات بانکی، انتقال ارز و نیز حمل و نقل کالاها و مسائل گمرکی و استاندارد کالاها را خواستار شدند. 
دراین نشست همچنین برهمکاری طرفین در بخش نفت، گاز، خودرو و نیز برخی محصولات دامی و کشاورزی تأکید شد.
خوانساری طی اقامت چند روزه خود در رومانی روز جمعه دهم مهرماه برای گسترش همکاری های تجاری تهران و بخارست موافقت نامه همکاری با دیمتریو رییس اتاق تجارت و بازرگانی رومانی امضا کرد.
طرفین در این توافق نامه بر لزوم ترغیب و تسهیل فعالیت های بازرگانی تجار و شرکت های ایرانی و رومانی تاکید کردند و به تبادل اطلاعات تجاری و اقتصادی متعهد شدند. 
با امضای این توافقنامه طرفین اشتیاق خود را به شناسایی و اجرای مشترک پروسه های ملی و بین المللی در زمینه های مختلف از جمله تحقیق، توسعه و نوآوری و نیز انتقال فناوری و انرژی های تجدید پذیر اعلام کردند. 
دیمتریو رئیس اتاق بازرگانی بخارست در این مراسم هم با اشاره به سفر بسیار مفید هیات اتاق بازرگانی و صنایع تهران به رومانی و مذاکرات بعمل آمده، آن را مقدمه بسیار مهمی برای گام های عملی در آینده دانست و توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری را عامل مهمی در امر توسعه در روابط سیاسی بین دو کشور توصیف کرد. 
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران همچنین طی اقامت خود در بخارست با وزیر اقتصاد، صنعت، معدن و گردشگری رومانی در نشستی مشترک بر گسترش روابط و همکاری اقتصادی دو کشور تأکید کردند.
خوانساری در این دیدار با اشاره به توانایی های جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف صنعت، گردشگری، معدن، کشاورزی و انرژی بر لزوم تحرک بیشتر طرف های رومانیایی با توجه به فضای مناسب ایجاد شده پس از توافق نامه هسته ای تأکید کرد.
خوانساری در ارتباط با گسترش همکاری های دوجانبه تهران و بخارست افزود: دو کشور می توانند در حوزه گردشگری، خودروسازی و قطعات خودرو، صنایع نفت و گاز و سایر صنایع، کشاورزی، پتروشیمی، تجهیزات الکترونیکی و سایر موارد مورد علاقه طرفین همکاری خوبی داشته باشند.
هیات ایرانی پس از چندین ملاقات با مقامات رومانی در جهت گسترش روابط و همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور شامگاه شنبه بخارست را به مقصد تهران ترک کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها