Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

روابط ایران با کشورها براساس همکاریهای برد - برد است

دوشنبه، 13 مهر 1394 | Article Rating

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در روابط با کشورها براساس همکاری های برد - برد و بلندمدت و در عین حال خواست دولت برای همکاریهای بین المللی برپایه سرمایه گذاری قرار گرفته است.

محمدرضا نعمت زاده در دیدار سر ریچارد دالتون رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و هیات همراه با وی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به همکاریهای بلندمدت و راهبردی در زمینه های بالادستی و پایین دستی، نفت و گاز، صنعت، معدن، مواد و تجهیزات، سیمان و فولاد علاقمند است.
وی ضمن یادآوری بازگشایی مجدد سفارتخانه انگلستان در ایران، اضافه کرد: تحقیق و توسعه، بازاریابی، صادرات و سرمایه گذاری در همه زمینه های صنعتی و معدنی و تجاری می تواند از دیگر بخش های همکاریهای مشترک دو کشور باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایران خواستار تدوین نقشه راه برای استفاده از ظرفیت ها و همکاریهای بین دو طرف است و بتازگی فهرست 328 اولویت سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت، معدن وتجارت معرفی شده اند که می توان در این زمینه ها همکاری داشت.
وی گفت: انتظار می رود پس از رفع تحریم ها، حجم مبادلات و همکاری ها بین دو کشور افزایش یابد.
براساس این گزارش، سر ریچارد دالتون (Sir Richard Dalton) به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی انگلیس در این دیدار تعاملات دو کشور برای آماده سازی برنامه ای به منظور ارتباط تجاری ، بازرگانی و صنعتی را خاطرنشان ساخت و گفت: لندن علاقه دارد تا معاملات دو کشور واضح ، قابل فهم و طبق مقررات باشد.
این مقام انگلیسی با اشاره به مشکلات ویزا برای تجار و بازرگانان، افزود: انتظار می رود در آینده روند اخذ ویزا برای دو کشور تسهیل شود.
در این دیدار همچنین، آلن رایدز (Alan Rides)رایزن بازرگانی بین المللی گفت: تلاش داریم تا تجار و بازرگانان انگلیسی رابرای سرمایه گذاری به ایران تشویق کنیم.
همچنین طی این نشست مباحث مربوط به انتقال فناوری، تحقیق و توسعه، همکاری در زمینه بیمه، حمل و نقل، خدمات بازرگانی، تجهیزات پزشکی و پتروشیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفته می شود، سر ریچارد دالتون در دوره 2006- 2002 به عنوان سفیر انگلیس در تهران فعالیت داشته است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها