Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ثبات نسبی در بازار طلا

دوشنبه، 13 مهر 1394 | Article Rating
در معاملات امروز بازارهای جهانی، هر اونس طلا با اندکی کاهش قیمت نسبت به جلسه قبل یکهزار و 135 دلار و 60 سنت معامله شد؛ این درحالی است که این فلز زرد روز جمعه با ثبت بیشترین رشد روزانه از ماه ژانویه،‌ 2.2 درصد افزایش قیمت داشت.

در آغاز معاملات روز دوشنبه، طلا با حفظ دستاورد بزرگ‌ترین رشد روزانه 9 ماه اخیر خود در روز جمعه، به ثبات نسبی رسید. این در حالی است که بعد از انتشار آمار اشتغال ضعیف آمریکا، نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری کاهش یافته است. 

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز، هر اونس طلا با اندکی کاهش قیمت نسبت به جلسه قبل یکهزارو 135 دلار و 60 سنت معامله شد. این درحالی بود که این فلز زرد روز جمعه با ثبت بیشترین رشد روزانه از ماه ژانویه،‌ 2.2 درصد افزایش قیمت داشت.


اطلاعات روز جمعه نشان می‌دهد که کارفرمایان آمریکایی ترمز استخدام را در دو ماه اخیر کشیده‌اند. بر اساس این آمار، اشتغال بخش غیرکشاورزی تنها 142 هزار نفر افزایش داشته که کمتر از پیش‌بینی 230 هزار نفری اقتصاددانان بوده است.

طلا که به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره، در تمام سال با کاهش قیمت مواجه بود روز جمعه با افت ارزش دلار دچار افزایش قیمت شد. با این وجود این فلز همچنان افت 4 درصدی نسبت به سال پیش دارد.

تحلیلگر  ANZ‌ با توجه به دو نشست قانون‌گذاری باقیمانده در سال جاری اعلام کرد: «فدرال رزرو احتمالا به این زودی ها شروع به نرمال‌سازی نخواهد کرد و احتمال آغاز این روند در ماه دسامبر نیز بسیار کم خواهد بود.»

 فدرال رزرو با استناد به ضعف در اقتصاد جهانی و نوسانات در بازارهای مالی از افزایش نرخ بهره در آخرین نشست خود در ماه سپتامبر خودداری کرده بود. نرخ بهره بالاتر منجر به کاهش تقاضای طلا و تقویت دلار خواهد شد.  

در بازار دیگر فلزات گران‌بها، نقره نیز همانند دلار با رشد 5.4 درصدی در روز جمعه مواجه بود. روز دوشنبه هر اونس نقره با قیمت 15 دلار و 20 سنت معامله شد که بیشترین مقدار آن در دو هفته اخیر بوده است.

هر اونس پلاتین نیز با افزایش قیمت 0.6 درصدی 915 دلار و 10 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پالادیوم نیز روز دوشنبه به 703 دلار رسید که نزدیک به بیشترین سطح قیمتی این فلز از ماه ژوئن بوده است.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها