Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

خبرخوش رئیس سازمان‌توسعه‌تجارت

ﺳﻪشنبه، 14 مهر 1394 | Article Rating
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: اولویت ما برای برطرف کردن موانع صادراتی، تسهیل در امور حمل‌ونقل از جمله خطوط منظم کشتی‌رانی و هوایی است و بخشی از کارمزد وام صادرکنندگان از محل منابع سازمان مدیریت، تأمین می‌شود.

ولی‌الله افخمی راد ظهر امروز در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در سال جاری خبری از مشوق‌ نقدی صادراتی نبود و با توجه به وضعیت کشور و ضرورت حمایت از توسعه صادرات چه راهکاری در دستور کار دارید، گفت: سعی سازمان توسعه تجارت به عنوان دبیرخانه شورای عالی صادرات و مسئول تجارت خارجی بر این است که موانع بر سر راه صادرکنندگان را شناسایی کنیم، تا با رفع آنها امکان رقابت کالاهای ایرانی در بازارهای دنیا فراهم شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، وی ادامه داد: تا به حال از طریق مجاری قانونی که در شورای عالی صادرات، هیأت دولت و در قالب قانون رفع موانع تولید قدم‌های مثبتی را در جهت توسعه صادرات برداشته‌ایم و اولویت ما به جای بحث مشوق‌های نقدی باید رفع موانع صادراتی باشد.


رئیس سازمان توسعه تجارت به این نکته اشاره کرد که باید کاری کنیم تا در کنار حفظ کیفیت قیمت بازرگانان ایرانی با حداقل قیمت و قابل رقابت با دیگر کشورهای خارجی باشد تا در بازار ماندگار شوند.

وی مهمترین اولویت این سازمان را در بحث مشوق‌ صادراتی، تسهیل در امور حمل‌ونقل از جمله برقراری خطوط منظم کشتی‌رانی و هوایی برای دسترسی آسان‌تر به کشورهای هدف دانست و افزود: در کنار آن به دنبال مذاکره هستیم تا از محل منابعی که در اختیار ما از سوی سازمان مدیریت قرار می‌گیرد، بخشی از کارمزد بانکی صادرکنندگان را تأمین کنیم.

افخمی راد در پاسخ به اینکه چرا برخی ملزومات غیرضروری از جمله کلاه گیس، سنگ‌پا و سوزن جزو برخی کالاهای وارداتی با حجم‌های بالا قرار گرفته، گفت: ضوابط مقررات صادرات و واردات کشور اجازه می‌دهد که کالاها وارد شوند، ما اکنون 7 هزار و 300 قلم کالا داریم که طبق قانون وارد کشور می‌شوند و در سال گذشته در کنار 50 میلیارد دلار صادرات 52 میلیارد دلار واردات داشته‌ایم که ممکن است، در بین این اقلام برخی کالاها وارد شود که مورد اعتراض برخی دیگر قرار گیرد، اما رقم‌ها چشم‌گیر نیست.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها