Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
برنامه شرکت پوسکو برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد
 

برنامه شرکت پوسکو برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد

ﺳﻪشنبه، 11 اسفند 1394 | Article Rating
رئیس هیات عامل ایمیدرو از برنامه شرکت پوسکو برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد ایران خبر داد.


مهدی کرباسیان با اشاره به سفر هیات کره جنوبی به ایران به همراه وزیر صنعت این کشور اظهار کرد: پیش‌بینی شده که نخستین یادداشت تفاهم بین بخش خصوصی و شرکت پوسکو امضا شود و همچنین پیش‌بینی شده که پوسکو 20 درصد سهم در مشارکت با بخش خصوصی ایران داشته باشد.

وی افزود: قرار است در مشارکت با شرکت پوسکوی کره جنوبی کارخانه فولادی در چابهار تشکیل شود و در این کارخانه از سیستم جدید فاینکس برای تولید فولاد استفاده شود.

وی گفت: سیستم فاینکس سیستم جدیدی در زمینه تولید فولاد در دنیا محسوب می‌شود و قرار است برای نخستین بار در ایران مورد استفاده قرار بگیرد و تاکنون نیز تنها در دو کارخانه فولادی در کره جنوبی از این سیستم استفاده شده است.

پیش از این نیز محمدرضا نیکوسخن، مدير بازاريابي و امور بين‌الملل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) با اشاره به اینکه قرار است شرکت سرمایه گذاری مشترکی بین بخش خصوصی ایران و پوسکوی کره جنوبی تشکیل شود، توضیح داده بود: "قرار است در سفر وزیر صنعت کره جنوبی به ایران مذاکرات نهایی با مقامات ایران انجام شود. در همین راستا شرکت پوسکو تدبیری برای حضور در ایران و سرمایه‌گذاری داشته و یک شرکت پروژه و یک شرکت سرمایه‌گذاری با شرکت PKP که شرکتی ایرانی است تشکیل داده و ما نیز در ساخت این کارخانه و در بحث EPC آمادگی همکاری با آنها را خواهیم داشت."

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، روش فاینکس با استفاده از سنگ آهن ریزدانه اما بدون استفاده از «گندله یا کلوخه سنگ آهن همچنین کک سازی» قادر به تولید فولاد خام است. دراین روش به دلیل اینکه نیازی به کارخانه‌های گندله‌سازی، ‌کک‌سازی یا کلوخه سنگ آهن نیست، میزان سرمایه‌گذاری ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

پوسکو در سال ۲۰۱۴ یک کارخانه دو میلیون تنی و پیش از آن نیز یک کارخانه 1.5 میلیون تنی را با استفاده از روش فاینکس راه‌اندازی کرده است.

در ایران تاکنون دو روش کوره بلند و احیای مستقیم برای تولید فولاد خام مورد استفاده قرار می‌گرفت. عمده‌ترین تولیدکننده فولاد به روش کوره بلند ذوب آهن اصفهان است و اکثر کارخانه‌های جدید راه‌اندازی شده در سه دهه اخیر همچون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان با روش احیای مستقیم فعالیت می‌کنند.

تصاویر
  • برنامه شرکت پوسکو برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها