Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
هزینه های بالاتر و مشکلات بیشتر ذوب آهن به سبب استفاده از کوره بلند
 

هزینه های بالاتر و مشکلات بیشتر ذوب آهن به سبب استفاده از کوره بلند

ﺳﻪشنبه، 19 آبان 1394 | Article Rating
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن به سبب استفاده از روش کوره بلند در مقایسه با احیا مستقیم با هزینه بالاتر و مشکلات مالی بیشتری روبرو است.
اردشیر سعدمحمدی در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان با تاکید بر کاهش بیش از 50 درصدی قیمت محصولات فولادی نسبت به سال 90 گفت: شرکت های فولادی با مشکلات مالی مواجه هستند اما ذوب آهن به دلیل اینکه تنها فولادساز کشور به روش کوره بلند است با مشکلات بیشتری مواجه بوده چرا که برخلاف سایر کشورهای دنیا هزینه تمام شده این روش نسبت به احیاء مستقیم در ایران بیشتر است این امر ناشی از اختصاص یارانه انرژی به شرکت های فولادی با روش احیاء مستقیم است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با تمام این مشکلات ، تلاشگران ذوب آهن موفق شده اند هشت طرح مهم را به مرحله بهره برداری نزدیک کنند که در دهه فجر افتتاح می شود که یکی از مهم ترین این طرح ها تولید ریل ملی و تیر آهن بال پهن است که تولید ریل ملی در توسعه زیرساخت های صنعتی کشور نقش دارد و تیرآهن بال پهن نیز موجب استحکام ساختمان به ویژه در برابر زلزله می شود.


وی با بیان این که ذوب آهن اصفهان در راستای پدافند غیرعامل، به خوبی مصون سازی شده است افزود: ذوب آهن اصفهان در زمینه پدافند غیرعامل دارای توان بسیاری است که ناشی از شایستگی و تخصص نیروی انسانی این شرکت بوده که در کشور بی نظیر است.


محمد صفدریان افزود: شرکت های بزرگ و مجموعه های صنعتی عظیم همچون ذوب آهن اصفهان نقش مهمی در پدافند غیرعامل دارند که نظام اسلامی روی آنها و کارکنان توانمندشان حساب ویژه باز کرده است.

وی بیان داشت: اصفهان به عنوان یک استان صنعتی و فرهنگی در کشور مطرح است و ذوب آهن بخشی مهمی از این هویت را تشکیل می دهد، چرا که مادر 

صنعت فولاد کشور است، این شرکت در دهه های گذشته و در بحران های مختلف همچون جنگ تحمیلی، نقش عمده ای در حفظ منافع ملی ایفا کرده است.


به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، صفدریان افزود: ذوب آهن علاوه بر انجام وظایف اصلی خود در حوزه تولید، در خصوص مشکلات کشور از جمله بحران آب و مسائل زیست محیطی نیز فعالیت های شایسته ای انجام می دهد که همگی در راستای پدافند غیرعامل بوده و نشانگر نگرش صحیح این مجموعه به منافع ملی است.

تصاویر
  • هزینه های بالاتر و مشکلات بیشتر ذوب آهن به سبب استفاده از کوره بلند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها