Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش خطر رکود با کساد شدن بازار مبادلات تجاری جهان

ﺳﻪشنبه، 19 آبان 1394 | Article Rating
سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) هشدار داد: کساد شدن بازار مبادلات تجاری جهان، به وقوع رکود جهانی دامن خواهد زد؛ این سازمان همچنین به بانک مرکزی انگلیس توصیه کرد تا در ابتدای سال 2016 نرخ بهره بانکی را افزایش دهد.

رشد مبادلات تجاری جهان در سال 2015، به میزان قابل توجهی کاهش یافته که ضعف اقتصادی چین را می‌توان یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق دانست. سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) با اشاره به این مطلب می‌افزاید: نرخ رشد مبادلات تجاری که تاکنون در سال جاری مشاهده شده، مانند همان نرخی است که در گذشته باعث وقوع رکود جهانی شده است.

به‌گزارش استیل ایران به نقا از اقتصادنیوز از بخش مالی سی‌ان‌ان انتظار می‌رود مبادلات تجاری امسال تنها دو درصد رشد کند درحالی که این نرخ در سال‌های 2003 تا 2012 میلادی 5.6 درصد بوده است. OECD روز یکشنبه در گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهان اعلام کرد: واردات کالا به مقصد بازارهای نوظهور به سرعت در حال کاهش است به‌طوری که چین به‌تنهایی عامل یک سوم این افت است.


این گزارش، کاهش مبادلات تجاری جهان را به شدت نگران کننده اعلام کرده و تصریح می‌کند که رونق گرفتن مبادلات تجاری شانه به شانه رشد اقتصادی جهان حرکت می‌کند. سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه با استناد به ضعیف‌تر شدن مبادلات تجاری جهان، چشم‌انداز خود از رشد تولید ناخالص داخلی جهان را از پیش‌بینی قبلی خود یعنی سه درصد به 2.9 درصد کاهش داد.

کندی حجم مبادلات تجاری جهان طی چند سال اخیر، میل و اشتیاق به واردات کالا را در ایالات متحده و اروپا کاهش داده است و حالا این بازارهای نوظهور هستند که با کاهش تقاضا برای کالاهایشان مواجه می‌شوند. 


لزوم افزایش نرخ بهره در انگلیس تا ابتدای سال 2016
سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) همچنین در بخش دیگری از گزارش روز یکشنبه خود اعلام کرد: بانک مرکزی انگلیس برای جلوگیری از فشار احتمالی قیمت‌ها، باید نرخ بهره بانکی را در اوایل سال 2016 میلادی افزایش دهد. این اظهارات OECD، پس از آن اعلام شد که بانک مرکزی انگلیس هفته گذشته چشم‌انداز تورمی و رشد خود را کاهش داده و تلویحا به این نکته اشاره کرد که احتمالا انگلیس برای مدت زمان بیشتری نرخ بهره بانکی را پایین نگه‌دارد چراکه چین سرعت رشد اقتصادی جهان را گرفته است. 

بنابر اعلام OECD، نرخ بهره بالا، ضمن حمایت از بهره‌وری، سبب رونق بازسازی اقتصادی می‌شود و زیرساخت‌ها را تقویت می‌کند.

به‌گزارش  بلومبرگ، این سازمان همچنین نسبت به وضعیت بازار ملک در انگلیس و احتمال افزایش بدهی مشتریان هشدار داد. داده‌های منتشر شده در هفته گذشته نشان می‌دهد ارزش ملک سالانه 10 درصد افزایش یافته که این افزایش بیش از سه برابر سرعت رشد دستمزدها در کشور است.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها