Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

دولت آماده ارائه قوانین جدید به مجلس برای توسعه بورس کالا است

شنبه، 23 آبان 1394 | Article Rating
یکی از عوامل اصلی برای جلوگیری از رانت و فساد، شفافیت معاملات کالاهاست که ما در معاونت حقوقی و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی از سازوکار بورس کالای ایران برای شفافیت هر چه بیشتر دادوستد کالاها حمایت می‌کنیم.

 معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برای جذب و تشویق هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی باید زمینه‌های ایجاد ابهام و فساد را از صنایع مختلف حذف کنیم، گفت: اگر در راستای تقویت و توسعه فعالیت‌های بورس کالای ایران برای حذف رانت و نظام‌مند کردن مبادلات کالاها، نیاز به قوانین جدیدی وجود داشته باشد ما آمادگی داریم تا آن موارد را برای تصویب به مجلس ببریم.
به گزارش استیل ایران به نقل از سنا، الهام امین‌زاده در حاشیه برگزاری همایش اقتصاد ایران در پسا‌تحریم که در جزیره کیش برگزار شد، به اهمیت شفافیت اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: معتقدم خروج هرگونه محصولی از بورس کالای ایران، مغایر با اقتصاد مقاومتی است.

امین‌زاده با اشاره به اینکه اظهار‌نظر بسیاری از کارشناسان و مسوولان در رابطه با مطرح شدن بحث خروج مواد پتروشیمی از بورس کالا را در هفته‌های اخیر خوانده‌ام، گفت: معتقدم خروج هرگونه محصولی از بورس کالای ایران، مغایر با اقتصاد مقاومتی است. معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تاکید کرد: قطعا خروج هر کالایی از بورس کالا و انتقال معاملات آن به بازار غیر‌رسمی به خصوص محصولات با ارزش پتروشیمی، می‌تواند عواقب بدی را در پی داشته باشد؛ چرا که شفافیت برای بازاری مانند مواد پتروشیمی که واسطه‌گری در آن زیاد است، ضروری به شمار می‌رود.
وی در پایان گفت: مبارزه با فساد اداری و مالی، ایجاد شفافیت اقتصادی و اصلاح ساختارهای اقتصادی و سیاست‌های مالی و پولی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی لازم است.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها