Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت 4 دلار ارزان شد

شنبه، 23 آبان 1394 | Article Rating
قیمت نفت در جریان معاملات هفته گذشته 4 دلار کاهش یافت و به پایین ترین رقم در 6 سال و نیم گذشته رسید.

در حالی که پر شدن ظرفیت ذخیره نفت خام در خشکی و دریا قیمت ها را تحت فشار قرار داده، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت و بیشترین افت هفتگی در 8 ماه گذشته را به ثبت رساند.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک درصد، معادل کمتر از 2 دلار کاهش به رکورد جدیدی به عنوان پایین ترین رقم 6 سال و نیم گذشته رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز 2 درصد کاهش یافت اما در بالای 40 دلار باقی ماند. قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته 8 درصد حدود 4 دلار کاهش یافت که بیشترین کاهش از اواسط ماه مارس تاکنون بود.
قیمت نفت در 7 هفته از 8 هفته گذشته کاهش یافته است. پس از آنکه آمارهای دولت آمریکا در روز پنجشنبه تایید کرد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا برای هفتمین هفته افزایش یافته و حجم ذخایر به نزدیکی رکوردهای تاریخی ماه آوریل رسیده، کاهش قیمت نفت شتاب بیشتری به خود گرفت.
آمارهای روز جمعه که نشان داد سکوهای حفاری نفت خام آمریکا اولین بار در 11 هفته گذشته افزایش یافته، موجب وارد آمدن فشار بیشتر بر قیمت ها شد.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد حجم ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی جهان به رقم بی سابقه 3 میلیارد بشکه رسیده است.
قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 45 سنت کاهش به 43 دلار و 61 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز یک دلار و یک سنت کاهش داشت و به 40 دلار و 74 سنت رسید.
کاهش قیمت نفت خام به بازار فرآورده های نفتی نیز سرایت کرد و موجب شد قیمت بنزین آمریکا به پایین ترین رقم های 10 ماه گذشته نزدیک شود.
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده زمستان نه چندان سرد امسال موجب افزایش بیشتر فزونی عرضه جهانی شود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها