Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

پنجمین هفته متوالی سقوط طلا

شنبه، 30 آبان 1394 | Article Rating
در پی تقویت دلار و اظهارات سیاستگذاران فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در زودترین زمان ممکن، قیمت طلا بعد از دو روز فاصله‌گرفتن از پایین‌ترین سطح شش سال اخیر خود، در انتهای هفته اندکی کاهش یافت.

ویلیام دادلی، رئیس فدرال‌رزرو نیویورک اعلام کرده است: «امیدواریم که با بازگشت تورم به نرخ 2 درصدی هدف،‌ زمان افزایش نرخ بهره به نسبت زود باشد.»

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، هر اونس طلا در پایان هفته با افتی 0.6 درصدی نسبت به هفته گذشته یکهزار و 77 دلار و 20 سنت معامله شد. این در حالی است که بعد از رشد 1.1 درصدی طلا در روز پنج‌شنبه، کمی از افت شدید هفتگی این فلز زرد کاسته شد.

الی تسفایه، استراتژیست ارشد بازار در شیکاگو اعلام کرد که قیمت طلا از سوی تقویت دلار و اظهارات دادلی تحت فشار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر حرکت رو به پایین جلسه گذشته اعلام کرد:‌ «من فشار رو به پایینی روی طلا مشاهده نمی‌کنم، ولی در عین حال هیچ عامل رو به رشدی نیز در قیمت طلا دیده نمی‌شود. بازار همچنان در سردرگمی به‌سر می‌برد و هنوز جهت‌گیری قاطع خود را پیدا نکرده است.»
 
تحلیلگران اعلام کردند که بعد از سقوط قیمت طلا به پایین‌ترین مقدار خود از فوریه 2010، بازار در برابر گسترش حرکت رو به پایین بیشتر مقابله کرده است. در صورت‌جلسه آخرین نشست فدرال‌رزرو پیشنهاد شد که بانک مرکزی در مورد تسریع در زمان افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل کند.
 
گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه فدرال‌رزرو برای اولین بار در یک دهه اخیر نرخ بهره را افزایش خواهد داد، بعد از انتشار آمار اشتغال در اوایل ماه جاری افزایش یافت و منجر به کاهش شدید قیمت طلا شد. نرخ بهره بالاتر باعث فشار روی طلا و تقویت دلار خواهد شد.

با وجود این فشار، طلا در ماه جاری افتی 5 درصدی و تا اینجای سال افتی 9 درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس اظهارات یک منبع آگاه در آسیا، بانک‌های در حال رشد چین به واسطه افزایش تعداد سازنده‌های جواهرات در وضعیت هشدار قرار گرفتند؛ به طوری که باید در مورد امانت‌دادن طلای جدید با دقت بیشتری رفتار کند.

در میان فلزات گرانبهای دیگر در پایان معاملات هفته، نقره با افتی 0.6 درصدی 14 دلار و 13 سنت به ازای هر اونس معامله شد و پلاتین نیز در مقایسه با هفته گذشته با ثبت قیمت 853 دلار به ازای هر اونس کاهش 0.6 درصدی را تجربه کرد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها