Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

موج دوم سقوط قیمت نفت در راه است

شنبه، 30 آبان 1394 | Article Rating

درحالی که پیش بینی می شود زمستان گرم امسال به تقاضا برای نفت لطمه بزند و علاوه بر آن صادرات نفت ایران افزایش یابد کارشناسان و تجار نفتی خود را برای موج دیگری از کاهش قیمت ها تا مارس 2016 آماده می کنند.

در حالی که پیش بینی می شود زمستان گرم امسال به تقاضا برای نفت لطمه بزند و افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم ها بازارهای جهانی را تحت تاثیر خود قرار دهد، آمارهای بازار نشان می دهد که کارشناسان و تجار نفتی خود را برای موج دیگری از کاهش قیمت ها تا مارس 2016 آماده می کنند.

در حالی که پیشی گرفتن عرضه از تقاضا موجب شده تا قیمت نفت خام از اواسط 2014 تاکنون حدود 60 درصد کاهش یابد، موسسه گلدمن ساکس اعلام کرد، ریسک زیادی وجود دارد که قیمت نفت شاهد یک کاهش قابل توجه دیگر باشد.

در این گزارش آمده است: «زمستان نه چندان سرد در ماه های آینده ممکن است موجب کاهش تقاضا (برای انرژی) جهت گرمایش در آمریکا و اروپا شود.» این «موجب تعدیل هایی در بازار فیزیکی خواهد شد و قیمت ها را به سمت قیمت هایی پایین که ما آن را حدود 20 دلار ارزیابی می کنیم خواهد رساند.»

این گمانه زنی مطابق با این عقیده کلی حاکم بر بازار است که قیمت نفت در میان مدت تحت فشار باقی خواهد ماند و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت ممکن است سریعتر و بیشتر از نفت برنت کاهش یافت.

گلدمن و دیگر تحلیلگران می گویند، تولید بالای نفت شیل در آمریکا و عدم امکان صادرات نفت این کشور بر اساس قوانین آمریکا، ممکن است موجب پر شدن ظرفیت ذخیره نفت این کشور شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، بازار همچنین احتمالا مجبور خواهد بود خود را با افزایش سریع صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم ها تطبیق دهد. بسیاری از تحلیلگران زمان بازگشت نفت ایران به بازار را نیمه نخست سال 2016 پیش بینی می کنند.

علاوه بر تولید بالا، پیش بینی زمستانی نه چندان سرد در نتیجه پدیده آب و هوایی ال نینو موجب خواهد شد که تقاضا برای گرمایش و سوخت کاهش یابد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها