Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رشد 17 واحدی شاخص بورس

شنبه، 30 آبان 1394 | Article Rating
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 30 آبان ماه 94، با رشد 17 واحدی به عدد 62 هزار و 889 واحد ایستاد.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات این بازار با 6 واحد افزایش به رقم 24 هزار و 492 واحد رسید.

شاخص سهام آزاد شناور اما با 12 واحد کاهش عدد 69 هزار و 694 واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 8 واحدی به عدد 43 هزار و 610 واحد ایستاد که شاخص بازار دوم با 159 واحد افزایش رقم 139 هزار و 862 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس بدون تغییر محسوسی روی نقطه 701 واحد ایستاد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی جم با 26 واحد، فولاد مبارکه با 20 واحد و پتروشیمی شیراز با 13 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 25 واحد، بانک پاسارگاد 16 واحد و سرمایه‌گذاری ملی ایران با 10 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 79 میلیارد و 900 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 407 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 32 هزار و 667 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تامین ماسه ریخته‌گری، حق تقدم خرید سهام بازرسی فنی و کنترل خردگی تکین‌کو، شیمیایی پارس پامچال، داروسازی دکتر عبیدی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های فنرسازی زر، لعابیران، حق تقدم خرید سهام تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، حق تقدم سهام شرکت سبحان دارو بازگشایی شدند.

امروز همچنین فروش حق تقدم استفاده نشده شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود با اتمام دوره پذیره‌نویسی از سوی ناظر بازار سهام متوقف شد.

امروز در بازار سهام معاملات کد به کد در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران با بیش از 15 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 385 میلیون تومان دنبال شد.

در عین حال در نماد معاملاتی 10 میلیون حق تقدم شرکت پالایش نفت تبریز به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون تومان میان کدهای درون گروهی حقوقی جابجا شد در گروه مپنا نیز بیش از 4 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و900 میلیون تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز پرحجم‌ترین نماد معاملاتی بازار سهام به نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، ‌ذوب آهن اصفهان و پلی‌اکریل اختصاص داشت.

در نماد ذوب آهن اصفهان همسو با شایعه‌سازی‌ها برای اعلام افزایش سرمایه این شرکت تهاتر سهام از طریق معاملات کد به کد در حالی ادامه دارد که با وجود عرضه مداوم در این سهم اما قیمت سهم در مدار صعودی قرار گرفته است.

با توجه به حجم متعادل روزانه در این سهم و عدم وقوع رخداد جدیدی برای تغییر روند سودآوری آن هیچ تضمینی برای تداوم بازدهی‌ها با فراتر رفتن از قیمت‌های فعلی در این نماد وجود ندارد.

در نماد معاملاتی صنعت بیمه نیز با وجود کنار آمدن حقوقی‌ها در این سهم برای خرید نوبتی و از سویی دیگر موضوع افزایش سرمایه این شرکت با افزایش تقاضای خرید سهام همراه شده است.

در این نماد امروز پس از معامله بیش از 38 میلیون سهم به ارزش 6 میلیارد تومان با تشکیل صف خرید 2 میلیون سهمی در بالاترین دامنه نوسان قیمتی به کار خود پایان داد.

در نماد معاملاتی پلی‌اکریل نیز تقابل نوسان گیران حرفه‌ای برای رشد دادن قیمت این سهم از طریق معاملات دو طرفه و یا حتی کد به کد نتوانست به رشد بیشتر قیمت سهم از قیمت پایانی تابلو منتهی شود.

برخی تحلیل‌ها عدم ارزندگی این سهم بالاتر از قیمت‌های فعلی را با وجود تجدید ارزیابی زمین‌های این شرکت گوشزد می‌کنند و در نماد معاملاتی هپکو امروز همسو با تحلیل‌های چارتیستی خبرهایی مبنی بر احتمال تغییر کاربری اراضی این شرکت و تهاتر برخی دارایی‌ها با هدف کاهش زیان در کنار انعقاد قرارداد با برخی شرکت‌های خارجی به افزایش حجم خریداران در این نماد معاملاتی بازار پایه توافقی فرابورس انجامیده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، امروز بازار سهام در کنار تحلیل‌های تکنیکی تلاش کرد، تا با تحرک معامله‌گران در بازار دوم و برخی تک سهم‌ها، خود را در دامنه نوسان مثبت قرار دهد.


در این میان کنار آمدن حقوقی‌ها برای بازارگردانی نوبتی در برخی از سهم‌ها جریانی متعادل را در بازار با وجود کاهش حجم و ارزش معاملات ایجاد کرده است.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها