Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تداوم رکود در بازار سهام

ﺳﻪشنبه، 17 آذر 1394 | Article Rating
بازار سهام کشور امروز نیز همچون روزهای اخیر ، یک روند فرسایشی را تجربه کرد و با ثبت زیان 45 واحدی (معادل 0.07 درصد) برای سیزدهمین روز متوالی در کانال 62 هزار واحدی باقی ماند. 

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، همچنان تقابل عوامل مثبت و منفی در بازار سهام تعیین‌کننده روند آتی بورس تهران است. به طوری که از یکسو ارزنده بودن قیمت سهم‌ها از یک‌سو مانع فروش سهامداران و از یک‌سو نیز نگرانی‌ها نسبت به آینده نیز مانع از حضور سهامداران در سمت خرید شده است. نتیجه اینکه تقابل این دو نگاه‌، افت‌و‌خیز‌های محدودی را برای بازار سهام رقم زده است. البته به نظر می‌رسد نزدیک شدن به نشست شورای حکام و خبرهای مثبت در زمینه رفع تحریم‌ها بتواند روند کنونی بازار سهام را تغییر دهد.

در بازار امروز «رمپنا» و«فارس» بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل بورس تهران را در اختیار داشتند و در مقابل افت قیمت در نمادهای«حکشتی» و «فولاد» شاخص را در مسیر نزولی حرکت داد. «وبملت» بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار امروز را به نام خود ثبت کرد. رتبه دوم بیشترین حجم و ارزش معاملات نیز در کارنامه «وتوس» نوشته شد.

رشد قیمت دلار پس از سه روز
در بازار ارز پس از افت 3 روز پیاپی، امروز با رشد نرخ ارز مواجه بودیم. هر دلار آمریکا با رشد بیش از0.5درصدی نسبت به روز یک شنبه مواجه شد و به 3645 تومان رسید. در حالی که از پنجشنبه به دلیل حذف تقاضای زائران و همچنین افزایش فعالیت نوسان‌گیران شاهد نزول نرخ ارز بودیم‌، امروز این نرخ تغییر جهت داد .به نظر می‌رسد برخی از نوسان‌گیران نرخ دیروز را کف قیمتی شناسایی کردند و خریدهای ارزی خود را آغاز کردند ضمن اینکه افت ارزش محسوس ارزهای منطقه در پی درگیری‌های اخیر نوعی تقاضای آربیتراژ ایجاد کرده است. در این شرایط البته افزایش تقاضای دلار به مناسبت آغاز سال جدید میلادی را نیز نباید از نظر پنهان داشت. هر سه این عوامل موجب افزایش نرخ دلار در بازار امروز به شمار می‌روند.

سکه در مسیر رشد
در بازار سکه امروز شاهد روندی صعودی متعادلی بودیم. سکه در روز شنبه در پی افزایش چشمگیر قیمت اونس جهانی رشد محسوسی را تجربه کرد‌، امروز نیز این مسیر صعودی را ادامه داد. در اولین روز از هفته جاری‌، سکه با 11 هزار تومان افزایش به قیمت 922 هزار تومان رسید که بیشترین مقدار رشد بهای سکه از تاریخ 24 مهر 94 به شمار می‌رود. روز یک‌شنبه اما افت قیمت دلار با هزار تومان کاهش به قیمت 921 هزارتومان رسید. در جریان معاملات امروز سکه روند صعودی ملایمی را نسبت به روز یک‌شنبه تجربه کرد و هر سکه طرح جدید با افزایش 3 هزار تومانی تا 924 هزار تومان معامله شد.

بازار

آخرین رقم

تغییرات روزانه (درصد)

سهام (شاخص کل)

62375

0.07-

ارز (دلار به تومان)

3645

0.55

سکه (طرح جدید به تومان)

924000

0.33




ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها