Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

امکان توسعه تعاملات تجاری ایران و ترکیه

چهارشنبه، 18 آذر 1394 | Article Rating
امکان توسعه تعاملات تجاری ترکیه و ایران از بستر بورس کالای ایران در نشست مدیران ارشد شركت گلوبال اینوستمنت تركیه و بورس کالای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شركت بورس كالای ایران، در این نشست که با حضور دكتر حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و ارول گوكر رئیس هیات مدیره، گوخان عذر عضو هیات مدیره و اوزكان اوكان یكی از مدیران شركت گلوبال اینوستمنت ترکیه به همراه مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر در محل بورس کالای ایران برگزار شد، طرفین بر توسعه همکاری‌های تجاری از طریق بازارهای سرمایه دو کشور تاکید کردند. بر اساس این گزارش، مدیرعامل بورس کالای ایران در این نشست با اشاره به اشتراك‌های فرهنگی دو كشور و پتانسیل‌های موجود برای همكاری بر اساس تراز بالای تجاری دوجانبه ایران و تركیه، گفت: ارکان بازار سرمایه در کشورهای ترکیه و ایران از جمله بورس‌ها، كارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در توسعه فعالیت‌های تجاری این دو کشور در سطح بین‌المللی نقش بسزایی ایفا کنند.


دکتر سلطانی‌نژاد با بیان آماده بودن ساز و كارهای فنی و الكترونیك و نرم‌افزاری و امکان قابلیت اتصال بازارهای هر دو كشور از طریق سیستم بانكی و معاملاتی آنلاین گفت: با توجه به رفع تحریم‌های سیستم بانكی بین‌المللی و اتصال ایران به شبكه سوئیفت به‌عنوان عوامل تاثیر‌گذار بر عملیاتی شدن فرآیند پیوستن ایران به بازارهای معاملاتی بین‌المللی، این بورس برای توسعه تعاملات تجاری با کشور ترکیه از آمادگی لازم برخوردار است.


بر‌اساس این گزارش، مدیران ارشد شرکت گلوبال نیز با اشاره به افزایش حدود 10 برابری GDP كشور تركیه و ضرورت دسترسی به منابع مالی در بازارهای بین‌المللی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بورس كالای ایران به‌عنوان یك مسیر كوتاه تامین كالا با یك مكانیزم ساختار یافته، خواستار زمینه‌سازی حضور این شركت در بازار سرمایه ایران شدند. شركت هلدینگ گلوبال یك شركت سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه است و یكی از زمینه‌های فعالیت آن، ارائه خدمات مالی است و مدیران ارشد این شركت‌ مشاركت در تاسیس بورس استانبول و تاكاس بانك را در كارنامه كاری خود دارند و همچنین در سال گذشته میلادی، این شرکت سهم قابل توجهی در معاملات مشتقه در كل بازار آتی این كشور را به خود اختصاص داده است.



منبع:دنیای اقتصاد

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها