Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ادامه‌ کاهش‌ قیمت نفت در بازار جهانی

دوشنبه، 23 آذر 1394 | Article Rating
قیمت نفت در بازارهای جهانی با 18 سنت کاهش بشکه‌ای 37.75 دلار معامله شد که همچنان فزونی عرضه و کندی رشد تقاضا عامل اصلی آن عنوان می‌شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز برای هفتمین جلسه متوالی کاهش یافت که طولانی‌ترین دوره کاهشی از نیمه 2014 تاکنون به شمار می‌رود.


پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر ادامه اشباع بازار تا سال آینده سبب کاهش قیمت‌ها شده است.

قیمت نفت برنت برای نخستین بار از دسامبر 2008 پس از اینکه سازمان بین‌المللی انرژی اعلام کرد رشد تقاضا کند شده است و تولید اوپک نیز بالا ماند، به کمتر از 38 دلار سقوط کرد. نفت خام آمریکا نیز برای نخستین بار از فوریه 2009 در کانال 35 دلار معامله شد.

هر بشکه نفت برنت با 18 سنت کاهش 37.75 دلار در هر بشکه فروخته شد درحالی‌که نفت خام آمریکا با 13 سنت کاهش 35.49 دلار در هر بشکه معامله شد.

هر دو نوع این نفت در 6 جلسه کاری بازارهای جهانی بیش از 13 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

بیزینس مانیتور طی یادداشتی اعلام کرد: با توجه به لغو تحریم‌های ایران و افزایش تولید این کشور، عرضه جدید احتمالا بازار را اوایل سال آینده میلادی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تحقیقات بیزینس مانیتور نشان داد: «تمام تولیدات جدید به صادرات اختصاص می‌یابد... بعلاوه حجم‌های آزاد شده از ذخایر، ایران نیز قادر خواهد بود تا صادرات نفت و میعانات گازی خود را تا پایان سال 2016 حداکثر 700 هزار بشکه در روز افزایش دهد.»


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها