Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد خوزستان به دنبال بازارهای صادراتی جدید است
 

فولاد خوزستان به دنبال بازارهای صادراتی جدید است

یکشنبه، 29 آذر 1394 | Article Rating
مدیر صادرات شرکت فولاد خوزستان از صادرات 200 هزار تنی این شرکت به بازار عربستان در سال جاری خبر داد و گفت: مجموع صادرات فولاد خوزستان در سال 2015 تاکنون بالغ بر 1.1 میلیون تن شده است.


سیدمحمدحسین امام در حاشیه نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در هتل آتلانتیس پالم دبی با اشاره به اینکه در فضای پساتحریم شرایط برای توسعه صادرات فولاد ایران فراهم خواهد شد، گفت: امکان پیش‌بینی وضعیت بازار فولاد در ماه‌های آینده با توجه به تغییرات شدید در بازار به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی در عین حال گفت: فولاد خوزستان به دنبال بازارهای صادراتی جدید است و در همین راستا نیز توانستیم سودان و مصر را امسال به بازارهای صادراتی خود اضافه کنیم.


امام درباره نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه گفت: حضور در کنفرانس بیشتر با هدف ارتباط با مشتریان انجام شد و در بین توانستیم بیزینس‌هایی نیز با برخی مشتریان داشته باشیم. بیشتر طرف‌های بیزینس ما هم کارخانه‌ها و شرکت‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.


وی درباره حجم محصولات صادراتی فولاد خوزستان گفت: صادرات سال 2015 فولاد خوزستان تاکنون بالغ بر 1.1 میلیون تن شده است.


امام درباره حضور چین در بازار فعلی عنوان کرد: چین از موقعی که وارد بازار شده است، مرتب دامپینگ می‌کند و با قیمت‌ها بسیار بازی می‌کند و همه را سردرگم کرده است. ما توانستیم در این موقعیت و در این فضایی که چین ایجاد کرده است و با محدودیت‌های بانکی که داریم، 1.1 میلیون تن صادرات کنیم و این میزان صادرات در این شرایط کار سخت و بزرگی است. هم چین و هم تحریم کار صادرات ما را سخت کرده‌اند. در همین اوضاعی که در منطقه شاهد آن هستیم، در حال کار با عربستان هستیم و به آنها صادرات داریم. میزان صادرات به عربستان نیز حدود 200 هزار تن بوده است و محصول بیلت ایران به بازار عربستان ارسال شده است.


وی با بیان این که دنبال بازارهای صادراتی جدید نیز هستیم افزود: همین امسال بازار سودان را باز کردیم. بازار مصر هم است. در واقع سودان و مصر دو بازار جدید ما در سال جاری هستند که مجددا جزو مشتریان صادراتی ما قرار گرفتند. به بازار ترکیه هم دو محموله هر یک 20 هزار تنی ارسال کردیم. یک محموله 20 هزار تنی حدود دو هفته پیش به ترکیه صادر شد. البته فاصله ترکیه با بازار سی آی اس و فاصله ما با این بازار از نظر هزینه حمل کار را دشوار کرده و حدود 10 دلار از نظر هزینه برای صادرات به این منطقه عقب هستیم. 


او در ارتباط با آینده بازار فولاد گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند در این زمینه پیش‌بینی کند و سال قبل حتی خبره‌های بازار هم نمی‌توانستند، وضعیت فعلی را پیش‌بینی کنند. نمی‌دانم بازار به کدام سمت می‌رود و غیرقابل پیش‌بینی است. البته قطعا وضعیت ایران بهتر می‌شود. تحریم‌ها برداشته شود، کار ما راحت تر می‌شود و سیستم بانکی فعال می‌شود و می‌توانیم به راحتی و بیشتر از مقدار فعلی، صادرات کنیم و ریسک فعالیت ما نیز کاهش می‌یابد.


امام با تاکید بر لزوم افزایش تعرفه واردات فولاد گفت: الان تعرفه‌های واردات بسیار کم هستند. یکی از تقاضا‌های فولادسازان ایران افزایش تعرفه واردات است. تعرفه 5 تا 10 درصدی دیگر واقعا جواب نمی‌دهد.

منبع:ماین نیوز

تصاویر
  • فولاد خوزستان به دنبال بازارهای صادراتی جدید است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها