Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد در سال 2016 شرایط نامطلوب تری خواهد داشت
 

فولاد در سال 2016 شرایط نامطلوب تری خواهد داشت

چهارشنبه، 23 دی 1394 | Article Rating

صنعت فولاد در سال 2016 تحت فشار بیشتری خواهد بود و اگرچه به نظر می رشد قیمت های فوری به کف رسیده و حتی شاهد رشد ناچیز قیمت ها در دسامبر 2015 بودیم اما بهبود عمده قیمت های فولاد دور از انتظار به نظر می رسد.

از اینرو می توان انتظار داشت که این ضعف عمومی در بخش فلزات تداوم یافته و قیمت قراردادها نیز کاهشی تر شود.

سقوط قیمت های لحظه ای فولاد و قیمت های قراردادی می تواند چشم انداز صنعت فولاد آمریکا را برای سال 2016 دچار مشکل کند و به عنوان یک چالش برای شرکت های فولادی محسوب شود.

کاهش قیمت فولاد در سه ماهه چهارم سال 2015 سبب کاهش محموله های صادراتی کشورهای مختلف شده و با این شرایط بسیاری از کارخانه های فولادی آمریکا نمی توانند با قیمت های موجود کسب درآمد ناشی از فروش داشته باشند.

گفتنی است، با وجود بهبود قیمت محصولات فولادی در طول چند هفته اخیر اما قیمت ها هنوز هم پایین تر از برآوردهای بانک مرکزی آمریکا برای سال 2016 است.

در بررسی روند قیمت فولاد در سال 2016 ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد با توجه به رکورد صادرات فولاد از سوی تولیدکنندگان چینی، فولادسازان آمریکایی یا اروپایی اگر بخواهند قیمت های فروش خود را افزایش دهند قطعا خریداران آنها به دنبال بازارهای چینی با قیمت های پایین گرایش پیدا خواهند کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، علاوه بر این، قیمت های مواد اولیه شامل سنگ آهن، زغالسنگ و قراضه آهن در حال کاهش است از این رو افزایش قیمت فروش از سوی فولادسازان قابل توجیه نخواهد بود.


تصاویر
  • فولاد در سال 2016 شرایط نامطلوب تری خواهد داشت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها