Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بازار فولاد نيازمند حمايت نهادهاي تصميم گير کلان است
 

بازار فولاد نيازمند حمايت نهادهاي تصميم گير کلان است

یکشنبه، 04 بهمن 1394 | Article Rating
گرچه امروز بازار بين المللي فولاد در دهکده جهاني با چالش هايي مواجه است، اما اين صنعت همچنان يکي از صنايع استراتژيک کشورهاي مختلف از جمله ايران است.


صنعت فولاد کشور نيز تحت تاثير رکود اقتصادي چند سال اخير با معضلاتي روبه رو شده است. در همين زمينه با علي دهاقين، مديرعامل فولاد کاوه جنوب کيش وابسته به بنياد مستضعفان گفت وگو کرده ايم.

صنعت فولاد در ايران و جهان هم اکنون در چه وضعيتي است؟
درباره بازارهاي بين المللي شرايط و عوامل متفاوتي وجود دارد، اما در بخش داخلي طي سال جاري بازار فولاد افت هاي بسياري را شاهد بوده و هم اينک اين صنعت با رکود مواجه است.

آيا با حمايت هاي دولت مي شد از اين وضعيت جلوگيري کرد؟
فارغ از وضعيت بازار که نيازمند حمايت نهادهاي تصميم گير کلان است، آنچه امروز دامنگير صنعت فولاد شده، نبود زيرساخت لازم جهت توسعه از برق، آب، گاز و راه گرفته تا تامين مواد اوليه و افزايش نقدينگي که مشکلات هميشگي صنايع است. بنابراين رسيدن به سند چشم انداز 1404 در گرو توسعه متوازن زيرساخت هاست.

امروز صنعت فولاد به جاي اين که تمامي دغدغه خود را به توسعه طرح هاي مرتبط با حوزه فعاليتش معطوف کند، مجبور به برنامه ريزي در رسيدن به عقب ماندگي هاي زيرساختي است که ماموريت ذاتي فولادساز نيست. صنايع امروز، بار ديگران را به دوش مي کشد و اين سرعت توسعه صنايع را نه تنها کند بلکه گاهي متوقف مي کند. با توجه به اين که در کشورمان کارخانجات متعددي مشغول به فعاليت هستند، اما مواد اوليه به صورت کنسانتره، آهن اسفنجي و گندله در حال صادرات است.

اين درحالي است که مقام معظم رهبري در فرمايشات خود بر قطع موضوع خام فروشي تاکيد کردند. بنابراين بستن پرونده خام فروشي در کشور يکي از رسالت هاي صنايع است.









منبع:جام جم

تصاویر
  • بازار فولاد نيازمند حمايت نهادهاي تصميم گير کلان است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها