Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

صعود بورس تا نیمه کانال 68 هزار واحدی

دوشنبه، 05 بهمن 1394 | Article Rating
بورس تهران که این روزها بر مدار سودآوری و رشد شاخص قرار گرفته است، امروز نیز در ادامه روند مثبت خود در دو ساعت اول معاملات 715 واحد رشد کرد و ضمن شکست کانال 68 هزار واحدی در ارتفاع 68 هزار و 455 واحد قرار گرفت.


رونق بازار سهام که از هفته‌های پیش با موتور پرقدرت اجرای برجام و لغو تحریم‌ها روشن شده و با ورود نقدینگی تازه در مسیر روبه رشدی قرار گرفته است، این روزها با انتشار اخبار خوب در زمینه عقد قراردادهای تجاری میان شرکت‌های ایرانی و اروپایی در صنایع خودروسازی، فولاد، معدن و ... درصدد تکرار کانال شکنی‌ها و ثبت رکوردهای تازه است.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصاد، امروز نیز سهام گروه خودرویی و بانکی کماکان در صدر توجه سهامداران قرار دارند و نمادهای این دو گروه مشارکت بالای سهامداران حقیقی را در خرید شاهدند. چند روزی است که نماد شرکت‌های فولادی و سنگ‌آهنی نیز مورد اقبال سهامداران قرار گرفته و حجم معاملات قابل ملاحظه‌ای را تجربه می‌کنند.

نماد معاملاتی شرکت فولاد مبارکه دیروز و امروز جزو نمادهایی با بالاترین تاثیر مثبت بر شاخص بود. معاون وزیر صنعت از رویدادهای مثبت در پیش رو برای دو صنعت معدن و فلزات اساسی در سفر رئیس‌جمهور به ایتالیا و آماده شدن تفاهم‌نامه‌های ۵ میلیارد یورویی و تفاهم نامه فولاد مبارکه با ایرتیک خبر داده و اعلام کرده است: در تفاهم‌نامه‌ هایی که با شرکت پرشین متالیک ایتالیایی به صورت ۶۰ درصد سهم ایتالیا و ۴۰ درصد سهم ایمیدرو آماده شده، سرمایه‌گذاری هایی به صورت مشترک در حوزه فولاد و زنجیره فولاد در جنوب کشور از چابهار تا بندرعباس یا جاسک انجام می شود.

بررسی ترکیب خریداران و فروشندگان پرمعامله‌ترین نمادهای بورس تهران تا ساعت 10:30 نشان می‌دهد در نمادهایی مانند فولاد، ذوب، خاور، خزامیا، فاراک، وبملت، بترانس، خودرو و خبهمن سهامداران حقیقی بیشترین سهم را در خرید این نمادها داشته‌اند و در سمت فروش نیز به جز نمادهای بترانس، خودرو و فولاد که حقوقی‌ها اقدام به عرضه گسترده سهام کرده‌اند، کماکان حقیقی‌ها سهم بیشتری در فروش این نمادها داشته‌اند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها