Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

معافیت های مالیاتی 5 تا 13 ساله برای واحدهای های جدید صنعتی و معدنی

ﺳﻪشنبه، 06 بهمن 1394 | Article Rating
اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم، معافیت های 5 تا 13 ساله برای واحدهای جدید صنعتی و معدنی در نظر گرفت.

بر اساس ماده 132 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، همه واحدهای صنعتی و معدنی غیر دولتی که از اول فروردین 95 پروانه بهره برداری دریافت می کنند، در صورت تاسیس واحد صنعتی و معدنی در «مناطق معمولی» از معافیت 5 ساله و در «شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه» از معافیت 7 ساله مالیاتی برخوردار می شوند.

همچنین، تاسیس کنندگان واحدهای صنعتی و معدنی در «مناطق کمتر توسعه یافته» یا «شهرک های صنعتی مستقر در مناطق ویژه» به ترتیب مشمول معافیت مالیاتی «10 ساله» و «13 ساله» می شوند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایمیدرو، طبق ماده132 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، در مناطق کمتر توسعه یافته، بعد از دوره معافیت، تا زمانی که درآمد مشمول مالیات واحد به 2 برابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد، مالیات با نرخ صفر محاسبه می شود و پس از آن، مالیات متعلقه با نرخ 25 درصد محاسبه و دریافت خواهد شد.

همچنین، واحدهای مذکور باید بیرون از شعاع 120 کیلومتری تهران، 50 کیلومتری اصفهان و 30 کیلومتری مراکز سایر استان ها و شهرهای بیش از 300 هزار نفر باشند. در سایر مناطق نیز بعد از دوره معافیت، چنانچه درآمد مشمول مالیات واحد، معادل سرمایه ثبت و پرداخت شده باشد 50 درصد درآمدِ مشمول مالیات با نرخ صفر و 50 درصد باقی مانده با نرخ 25 درصد خواهد بود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها