Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رشد 11.9 درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها

شنبه، 10 بهمن 1394 | Article Rating
بانک‌ها در 9 ماهه اول سال 94، در مجموع 266 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند که بیشترین سهم به روال همیشگی، نصیب بخش خدمات شده است.

بانک مرکزی گزارش تسهیلات پرداختی را در 9 ماهه سال 94 منتشر کرده است. بر اساس این گزارش میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28 هزار ميليارد تومان (معادل 11.9 درصد) افزايش داشته است.

بر اساس این گزارش بخش خدمات بیشترین تسهیلات بانک‌ها را از آن خود کرده است. به نحوی که این بخش 37.5 درصد معادل 99 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانک‌ها را دریافت کرده است. 

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، بعداز خدمات، بخش صنعت و معدن بیشترین تسهیلات را دریافت کرده که 29 درصد معادل 77 هزار میلیارد تومان از تسهیلات مربوط به بخش صنعت و معدن بوده است. بخش بازرگانی هم 14.1 درصد معادل 37 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانک‌ها را دریافت کرده است. کمترین تسهیلات پرداختی هم مربوط به بخش کشاورزی است که 23 هزار میلیارد تومان معادل 8.9 درصد تسهیلات را دریافت کرده است. 

همچنین مقایسه میزان تسهیلات دریافتی در سه سال گذشته نشان می‌دهد رقم دریافتی تسهیلات همه ساله افزایش یافته اما سهم بخش‌ها تا حدودی تغییراتی داشته اما رتبه بخش‌ها تقریبا بدون تغییر مانده است. 






ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها