Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رسیدن فولاد مبارکه به ظرفیت تولید 7.2 میلیون تن
 

رسیدن فولاد مبارکه به ظرفیت تولید 7.2 میلیون تن

یکشنبه، 11 بهمن 1394 | Article Rating
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از برنامه این شرک برای رسیدن به ظرفیت تولید 7.2 میلیون تن خبر داد.


بهرام سبحانی در نشستی خبری با تشریح برنامه ها و دستاوردهای فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با تولید بیش از 11 میلیون تن بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه ٣٠ درصد سهام فولاد مبارکه مربوط به سهام عدالت است، افزود: ظرفيت كنوني فولاد مباركه 5.2 ميليون تن است اما برنامه داریم تا این ظرفیت را به 7.2 میلیون تن برسانیم. در همین راستا ظرفیت سبا باید به 1.6 میلیون تن، فولاد هرمزگان به 3.5 میلیون تن، گالوانیزه کاشان به 100 هزار تن و ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به 400 هزار تن برسد.

او با اشاره به اینکه فولاد مبارکه پروژه فولاد سپیددشت را به ظرفیت یک میلیون تن با مشارکت ایمیدرو در دست اجرا دارد، افزود: همچنین در منطقه سنگان نیز یک پروژه 5 میلیون تنی کنسانتره سازی و یک پروژه 5 میلیون تنی گندله سازی نیز در دست اجرا داریم.

سبحانی با بیان اینکه فولاد مبارکه بزرگترین مصرف کننده برق در کشور است، گفت: مصرف برق فولاد مبارکه بالغ بر 4.6 میلیون مگاوات ساعت می شود. همچنین مصرف آب فولاد مبارکه نیز به بیش از 29 میلیون مترمعکب می رسد. بعد از صنایع پتروشیمی نیز با مصرف 2.9 میلیارد مترمکعب دومین مصرف کننده بزرگ گاز در کشور هستیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه سهم فولاد مبارکه را از تولید فولاد کشور معادل 50.8 درصد اعلام کرد و افزود: سهم فولاد خوزستان در تولید فولاد کشور 24.5 درصد و سهم ذوب آهن اصفهان نیز 16.5 درصد است و مابقی سهم نیز مربوط به سایر تولیدکنندگان فولاد در کشور است.

سبحانی صادرات فولاد مبارکه را در سال 1390 معادل 595 هزار تن اعلام کرد و گفت: در سال 1391 صادرات به 571 هزار تن و در سال 1392 صادرات به یک میلیون تن رسید. در سال 1393 نیز صادرات فولاد مبارکه بالغ بر یک میلیون و 475 هزار تن شد. در 10 ماهه نخست سال جاری نیز صادرات فولاد مبارکه به یک میلیون و 324 هزار تن رسید و تا پایان سال نیز این رقم به 1.5 میلیون تن خواهد رسید.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اشتغال مسقیم فولاد مبارکه را معادل 13 هزار و 837 نفر عنوان کرد و گفت: در سبا 929 نفر و در فولاد هرمزگان نیز 1673 با ظرفیت فعلی مشغول به کار هستند و 334 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در گروه فولاد مبارکه مشغول به کار هستند. با این حساب جمع اشتغال مستقیم و غیرمستقیم گروه فولاد مبارکه به 350 هزار نفر می رسد.
وی همچنین سهم بازارهای مختلف در صادرات فولاد مبارکه را به شرح زیر اعلام کرد:

سال ٩٢: ٣٠٪‏ اروپا / ٢١٪‏ خاور دور / ٤٩٪‏ خاورميانه
سال ٩٣: ٥٣٪‏ اروپا / ١٣٪‏ خاور دور / ٣٤٪‏ خاورميانه
سال ٩٤: ٦٦٪‏ اروپا / ٧٪‏ خاور دور / ٢٧٪‏ خاورميانه

تصاویر
  • رسیدن فولاد مبارکه به ظرفیت تولید 7.2 میلیون تن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها