Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
برنامه های دولت برای حمایت از بخش فولاد
 

برنامه های دولت برای حمایت از بخش فولاد

ﺳﻪشنبه، 20 بهمن 1394 | Article Rating

مهدی کرباسیان امروز در نشست خبری در مورد برنامه دولت برای حمایت از بخش فولاد و وضعیت بسته حمایتی ایمیدرو که برای بخش فولاد آن هم در شرایط رکود پیش بینی شده بود، اظهار داشت: در سال 93 که بحران در بخش فولاد آغاز شده بود دولت و ایمیدرو تدابیر مختلفی برای حمایت از این بخش به کار گرفتند به عنوان نمونه واردات فولاد با ارز مبادله ای لغو شد که به نظر من این موضوع سیاست غلطی بود زیرا نتایج مثبتی را عاید بخش فولاد نکرد.

وی با بیان اینکه صادرات فولاد که به صورت سهمیه بندی صورت می گرفت نیز براساس سیاستگذاری دولت لغو شد افزود: در این شرایط چین به صورت جدی بازار فولاد را در تصاحب قرار داد حتی کشور چین با تعیین تعرفه های مناسب و جوایز صادراتی موجب شد تا فضا را برای صادرات کنندگان این کشور مهیا کند اما در ایران ما برای اصلاح تعرفه فولاد درگیر بورکراسی پیچیده اداری هستیم.

کرباسیان افزود: حدود 6 ماه اصلاح تعرفه درگیر بوروکراسی های اداری بود در نهایت توانستیم تغییراتی در تعرفه های فولاد انجام دهیم اما متاسفانه در همین زمان فرصت طلبان 2 میلیون تن فولاد را وارد کردند.

وی با بیان اینکه دولت سیاست های مختلفی را در بخش فولاد پیش بینی کرده است تصریح کرد: به نظر من در آینده وضعیت برای واحدهای فولادی بهتر خواهد شد.

مدیرعامل ایمیدرو به مذاکرات این سازمان با سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سفر اخیر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه توانستیم 6.5 میلیارد ریال سرمایه گذاری را برای فولاد مبارکه و ایمیدرو کسب کنیم که بخشی از این سرمایه گذاری در طرح هرمزگان فولاد مبارکه و بخش دیگر در طرح فولاد سپیددشت و برخی طرح های دیگر سرمایه گذاری خواهد شد.

وی با اعلام این خبر که طرح تاریخی آهن اسفنجی اول اسفند ماه افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: قرار است یک شرکت مشترک با همکاری ایران و ایتالیا نیز تشکیل شود که 60 درصد در اختیار ایتالیا و 40 درصد در اختیار ایران است. سرمایه اولیه این شرکت 100 هزار یورو است ولی تا 2 میلیارد یورو نیز افزاش خواهد یافت. این شرکت قرار است از مرحله سنگ آهن تا مرحله فولاد سرمایه گذاری هایی را از دریای عمان تا خلیج فارس انجام دهد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، کرباسیان با اشاره به اینکه قرار بود در سال 94، 15میلیون تن گندله برای تولید فولاد وارد شود، اظهار داشت: اما رکود بازارباعث که توانیم به این روند دست پیدا کنیم و تولید فولاد کاهش پیدا کرد اما در سال آینده 10 میلیون کندله توسط معدن کرمان و سنگان تولیود خواهد شد که این موضوع نشان می دهد در سال 95 دیگر نیازی به واردات مواد اولیه تولید فولاد نداریم.

تصاویر
  • برنامه های دولت برای حمایت از بخش فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها