Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مصرف فولاد در سال 2016 افزایش پیدا خواهد کرد
 

مصرف فولاد در سال 2016 افزایش پیدا خواهد کرد

چهارشنبه، 28 بهمن 1394 | Article Rating
رئیس انجمن آهن و فولاد چین گفت: چین در 35 سال گذشته دوره مهمی در رشد اقتصادی داشته و از سال 1937 این رشد شروع شده و اصلاحات مهمی داشته ایم. در 35 سال گذشته چین با سرعت زیادی رشد کرده و تولید ناخالص داخلی آن 6 درصد بالاتر از تولید ناخالص داخلی جهان است. صنایع تولیدی داخلی چین به 47 هزار یوآن در سال 2017 رسیده است.


رئیس انجمن آهن و فولاد چین در ششمین همایش فولاد و معدن که به همت روزنامه نیای اقتصاد در سالن همایش های صدا و سیما در جریان است، افزود: چین می خواهد امپراطوری مالی جهان باشد. وقتی چین می خواهد ثروتمند باشد، مشخص است می خواهد کشورهای دیگر هم توسعه یابند و تمرکز آن در زیرساخت ها باشد. جاده ابریشم در کشورهای انتهای این جاده را هم توسعه خواهد داد. این موضوع نشان می دهد چین می خواهد همه کشورها رشد کنند. همه کشورها باید به سطح کشورهای توسعه یافته برسند. در کنار این امپراطوری برسند. چرا که چشم انداز آن برای رشد اقتصاد کلان تغییر کرده است.

او افزود: پیش فرض های بسیاری برابری عملیات اقتصادی وجود دارد. اقتصاد چین در حال تغییر است. میزان تولید ناخالص داخلی چین ، روبه افول بوده است و این تا پایان سال 2016 این ادامه داشت. قدرت اقتصادی و ظرفیت اقتصادی اش سال به سال کاهش پیدا می کند. کاهش رشد اقتصادی چین، سرمایه گذاری های ثابت است. تا سال 2015 میزان این سرمایه گذاری به 10 درصد رسیده و می خواهیم آن را تک رقمی کنیم.

او افزود: با توجه به سود ناشی از نظام اقتصادی و سیاسی چین، سیاست ها در این حوزه تغییر می کند و این سیاست هایی که در حوزه جدید داشتیم تغییر می کند و لازم است انرژی جدید پیدا کند و مزیت های اقتصادی را رصد کنیم. روند جهانی شدن تاثیرپذیرفته از این سیاست هاست زیرا برخی سیاستگذاری ها موانع مصنوعی که ایجاد کرده اند سبب شده اند جی دی پی کاهش پیدا کند. تغییر دیگر این است که میزان جمعیت جوان و توانمند رقابتی کاهش پیدا کرده است. زمانی که چین در حال افزایش بود، نیروی توانمندی داشتیم و جوان بودند و نسبت به کشورهای دیگر این موقعیت بهتر بود. به صورتی که الان مقادیر بسسیاری از کالاها وجود دارد و کیفیت مان باید افزایش پیدا کند. اصلاحات اقتصادی و تغییراتی که در شرایط مان باید وجود داشته باشد دوره جدیدی را رو به ما قرارداده و سناریوی کلی در اقتصاد چین همین است.

یانگ افزود: وضعیت بازار فولاد نشان می دهد رقم های تولیدات کاهش پیدا کرده و همه حوزه ها روبه افول است. بنابراین روند سیر نزولی دارد و در سال 2015 شاهد این موضوع بوده ایم. میزان تولید راه آهن در چین 14 درصد کاهش پیدا کرده در عین حال محصولات تخت 2.5 درصد افزایش پیدا کرده است. متاسفانه محصولاتی که گفته می شود دیگر تولید نمی شود اما در واقع این طور نیست.

او افزود: اگر به صنایع پایین دستی نگاه کنیم، متوجه می شویم بخش های صنعتی پایین دستی سرمایه گذاری در آنها کاهش 9 درصدی داشته و بنابراین در حوزه ساخت و سازهای جدید افول 14 درصدی را شاهد بودیم. این حوزه بسیار مهمی است. زیرا در ساخت وساز ها مصرف کننده بیش از فولاد چین بوده اند. سرعت تولید محصولات خودرویی کاهش پیدا کرده و سال گذشته چین 24 میلیون تن خودرو تولید کرد، قراردادهایی که اعدادهای جدید امضا شد، میزان آن 3.5 میلیون تن بود که نشان دهنده کاهش بود.

یانگ مطرح کرد: تولید سنگ آهن نیز، چین حدود 1.38 میلیارد تن تولید می کند و نسبت به سال گذشته 7.7 درصد کاهش پیدا کرده است. میزان قیمت محصولات وارداتی به چین هم در حال افزایش است. چین بسیار وابسته به مواد معدنی اولیه است. در سال جدید هم افزایش خواهد داشت.

او بیان کرد: سال گذشته چین میزان تولید سنگ آهن خامش معادل 307 میلیون تن کنسانتره است و چهار شرکت اصلی سنگ آهن وجود دارند. ریو یکی از این شرکت ها ست بی اچ بی هم تولید خود را افزایش داده است. چشم اندازه آینده از بازار فولاد است. ما معتقدیم روند نزولی در سال 2016 ادامه دارد. 19.9 درصد صادراتمان را افزایش پیدا کرد اما سال 2016 کاهش پیدا می کند. مصرف فولاد در سال 2016 افزایش پیدا خواهد کرد. ساخت کشتی سازی، خودروسازی و زیرساخت های دیگر خواهد بود. سنگ آهن میزان مصرف تغییر پیدا نمی کند.

بر اساس سیاست دولت که از سال آینده شروع می شود ظرفیت تولیدی فولاد چین حدود 150 میلیون تن افزایش می دهد. این در سال بعد انجام می شود. اتوماتیک کردن و بازسازی صنعت فولاد چین است. حفظ محیط زیست و مقرراتی هم در این زمینه تهیه می شود.

تصاویر
  • مصرف فولاد در سال 2016 افزایش پیدا خواهد کرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها