Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اقدامات درون بنگاهی و دولتی برای نجات فولاد
 

اقدامات درون بنگاهی و دولتی برای نجات فولاد

چهارشنبه، 28 بهمن 1394 | Article Rating

در ششمین همایش بین المللی فولاد ایران، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان سخنرانی خود را با مروری بر بازار جهانی فولاد و اثر آن بر بازار داخلی آغاز کرد. 


سبحانی در ابتدای صحبت‌های خود با طرح این سوال که اگر مشکل رکود بازار حل نشود چه کار باید کرد و سرمایه‌گذاری‌ها با چه امیدی باید ادامه پیدا کنند، گفت: درست است که این سوال مطرح می‌شود اما در کشوری با قابلیت‌های بی‌نظیر ایران که فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد ما نباید نگران تولید بالای 50 میلیون تن در فولاد باشیم زیرا تمام پیش‌زمینه‌های آن در کشور فراهم است. 


سبحانی در ادامه گفت: قیمت فولاد در بازارهای جهانی در سه سال گذشته از 750‌دلار در هر تن به زیر 300 دلار رسیده است. در بازار داخلی هم محصولات ساختمانی از هزار و 900 تومان به هزار و 300 تومان رسید. 


او در ادامه به نقش دامپینگ چین در این بحران اشاره کرد و گفت: حتی خود چینی‌ها هم که سالانه بالای 100 میلیون تن صادرات دارند آن طور که خودشان می‌گویند سال گذشته 8 میلیارد دلار زیان دیده‌اند. سبحانی با تاکید بر این نکته، اجرای هرچه سریع‌تر قوانین مبارزه با دامپینگ را در کشور خواستار شد. 


رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با طرح این سوال که در سال 95 باید چه کرد؟ گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها بعید است که کاهش یا افزایش قیمت‌ها در سال 95 با توجه به قیمت نفت از دامنه 10 درصد فراتر برود بنابراین برای اینکه در چنین شرایطی طرح‌های توسعه را پیش ببریم نیاز به اقداماتی درون‌بنگاهی و همچنین دولتی داریم که اقدامات درون‌بنگاهی شامل مدیریت کاهش هزینه‌ها برای واحدهای موجود، مدیریت منابع بنگاه‌ها، تولید محصولات کیفی، تولید محصولات صادراتی، گسترش بازارهای صادراتی و ادغام واحدهای فولادی کوچک است. 


به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، سبحانی به اقدامات دولت نیز اشاره کرد و گفت: دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای سرمایه در گردش، تثبیت نرخ انرژی، ارائه یارانه انرژی، حمایت تعرفه‌ای از فولادسازان داخلی، توجه به جوایز صادراتی و بازنگری‌های مالیاتی در سال آینده به کمک فولادسازان بشتابد.



تصاویر
  • اقدامات درون بنگاهی و دولتی برای نجات فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها