Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش تعرفه واردات فولاد در سال 95
 

افزایش تعرفه واردات فولاد در سال 95

پنجشنبه، 29 بهمن 1394 | Article Rating
دکتر جعفر سرقینی ؛ معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط موجود در صنعت فولاد ایران و دنیا گفت: تاکنون بارها شاهد کاهش و در مقابل آن افزایش قیمت فولاد بوده ایم ولیکن به زودی بهار فولادی ها نیز فرا خواهد رسید و در این راستا ادغام واحدهای کوچک فولادی، توسعه واحدهای تحقیق و توسعه، بهبود شرایط زیست محیطی در مجاورت کارخانه های تولید فولاد و در کنار همه اینها تولید فولادهای باکیفیت لازم است. 
وی در ادامه افزود: در 10 ماه گذشته سال جاری 3 میلیون و 300 هزار تن فولاد وارد کشور شده است که از این میزان یک میلیون و 300 هزار تن با سوء استفاده از تعرفه های واردات فولاد انجام شده است ولیکن اعمال تعرفه واردات فولاد موثر بوده و قصد داریم تعرغه های واردات فولاد سال 94 را در سال 95 افزایش دهیم. 
به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، سرقینی خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد شرکت ملی فولاد به عنوان بازوی اجرایی خود برای توسعه فولاد کشور باشد و در سال آینده وزارتخانه وارد قیمت گذاری محصولات فولادی نخواهد شد و خود واحدهای فولادی برای قیمت گذاری به توافق خواهند رسید. 
در ادامه این جلسه دکتر بهرام شکوری؛ رییس کمیسیون معدن اتاق ایران با بیان این مطلب که برای احداث کارخانه های تولید کنسانتره آب نقش اساسی دارد گفت: در کشور ما حدود 75 درصد ذخایر آب برای انجام امور کشاورزی به هدر می رود و این مسئله یک بحران در مدیریت آب است بنابراین با مدیریت صحیح می توان ذخایر آب را صرف احداث واحدهای صنعتی کرد چراکه در آینده تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر به رشد و ارتقای اقتصاد کشور کمک می کند. 
وی خاطر نشان کرد: هزینه های حمل و نقل مواد معدنی از معدن تا بنادر بسیار بالا است و باید قیمت تمام شده مواد معدنی را با توجه به کاهش جهانی قیمت ها پایین تر بیاوریم تا بتوانیم وارد بازار رقابتی دنیا شویم. 
گفتنی است روز گذشته در پنل ششمین همایش چشم انداز فولاد و معدن حضور معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت رییس هیات عامل ایمیدرو، رییس کمیسیون معدن اتاق ایران، مدیرعامل فولاد مبارکه، معاون بهره برداری راه آهن و مدیرعامل فولاد تکنیک حضور داشتند و به سوالات شرکت کنندگان در همایش پاسخ دادند.
تصاویر
  • افزایش تعرفه واردات فولاد در سال 95
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها