Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی گران‌تر می‌شود

شنبه، 01 اسفند 1394 | Article Rating

نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد اگرچه جو مثبت حاکم بر بازار طلا از سطح بالای اخیر کمتر شده اما سرمایه گذاران خرد و تحلیلگران همچنان انتظار دارند قیمتهای این فلز در کوتاه مدت به سطح بالاتری صعود کند.

هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در معاملات روز جمعه 4.50 دلار یا 0.4 درصد افزایش یافت و به 1230.80 دلار رسید اما تحت تاثیر افت و خیز بازارهای سهم در اوایل هفته نخستین کاهش هفتگی در حدود یک ماه گذشته را به میزان 0.7 درصد ثبت کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا،  در نظرسنجی این هفته کیتکو 1036 نفر شرکت کردند که از میان این افراد، 739 نفر یا 71 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. برای نخستین بار در یک ماه گذشته است که خوش بینی سرمایه گذاران خرد برای افزایش قیمت طلا به کمتر از 80 درصد رسیده است. در مقابل 197 نفر یا 19 درصد انتظار داشتند این فلز کاهش قیمت داشته باشد و 100 نفر یا 10 درصد هم نظری نداشتند.

اکثر کارشناسان بازار پیش بینی کردند طلا در کوتاه مدت به سطح بالاتری صعود خواهد کرد. از میان 34 کارشناس بازار، 17 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر یا 59 درصد افزایش و چهار نفر یا 24 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و سه نفر یا 18 درصد نظری نداشتند. فعالان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

تحلیلگرانی که نسبت به دورنمای کوتاه مدت طلا خوش بین بودند بر این نکته اتفاق نظر داشتند که این فلز زرد از تردیدهای رو به رشد در اقتصاد جهانی که منجر به افت بازارهای سهام و کاهش بازده اوراق قرضه شده است، نفع می‌برد.

بسیاری از تحلیلگران عنوان کردند طلا موفق شده است سطح 1200 دلار را حفظ کند که نشانه مثبتی برای امکان صعود قیمت این فلز ارزشمند به سطح بالاتر به شمار می‌رود. در مقابل تحلیلگرانی که انتظار دارند طلا با کاهش قیمت روبرو شود عنوان کرده اند جهش دو هفته قبل طلا به بالاترین قیمت یک سال گذشته بسیار سریع اتفاق افتاد از این رو باید منتظر ادامه تصحیح قیمت در کوتاه مدت بود.

طلای جهانی دو هفته قبل به 1260.60 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در حدود یک سال گذشته بود اما در سه روز نخست معاملات هفته گذشته که بازارهای سهام تثبیت شدند و تقاضای سرمایه گذاران برای دارایی‌های امن کمتر شد 3.7 درصد از ارزش خود را از دست داده است و در روز پنج شنبه موفق شد بخشی از این ضرر را جبران کند. این فلز ارزشمند همچنان از ابتدای سال 2016 تاکنون 16 درصد رشد قیمت داشته و همچنان کالای دارنده بهترین عملکرد در میان فلزات است.

سرمایه گذاران در پی پایین آمدن انتظارات برای افزایش بیشتر نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا به طلا پناه می‌آورند. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اظهار کرده بود نرخهای بهره منفی گزینه ای که از هنوز از دستورکار خارج نشده است. نرخهای بهره پایین یا منفی به نفع طلا بوده و از ارزش این فلز زرد که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، حمایت می‌کند. 


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها