Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 سمپوزیوم فولاد 94 در کیش برگزار می شود
 

سمپوزیوم فولاد 94 در کیش برگزار می شود

یکشنبه، 02 اسفند 1394 | Article Rating
رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران گفت : از میان 257 مقاله ارسالی به سمپوزیوم فولاد 94 به میزبانی کیش 107 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است که در طول برگزاری این رویداد دو روزه به صورت پوستر و حضوری ارائه می شود.

عباس نجفی زاده روز شنبه در گفت وگو اختصاصی در مورد جزئیات برگزاری سمپوزیوم سالانه فولاد به میزبانی کیش گفت : این رویداد مهم اقتصادی روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار می شود. 
وی در مورد اهداف برگزاری این سمپوزیوم گفت : ارتقا سطح دانش فنی در زمینه های مختلف فولاد کشور ، ایجاد زمینه مساعد ارتباط و گردهمایی محققان و متخصصان و ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی مربوط به فولاد ، ایجاد زمینه مشارکت بیشتر کارشناسان فولاد در فعالیت های علمی و تحقیقاتی ، جمع آوری ، مستندسازی تحقیقات انجام شده و اطلاع رسانی در زمینه صنعت فولاد از اهداف برگزاری این سمپوزیوم است . 
رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران در مورد موضوعات مورد بحث در این رویداد اظهار داشت : راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی در تکمیل حلقه های زنجیره فولاد ، راهکارهای عملی افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی در صنعت فولاد کشور، روشهای حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند ، نوآوری در تولید و تجهیزات تکنولوژی صنایع فولاد با با تاکید بر بومی سازی از جمله موضوعات مورد بحث در این رویداد است . 
وی گفت : ارتباط گسترش زیرساختهای ریلی، جاده ای، اسکله ای و تاسیسات بندری بر توسعه پایدار فولاد ، نوآوری در فرایندهای فولادسازی، ریخته گری، شکل دهی، عملیات حرارتی، خوردگی، جوشکاری، مواد دیرگداز و عملیات تکمیلی در صنایع فولاد با تأکید بر بومی سازی ، فرآیندهای نوین بهبود خواص مکانیکی محصولات فولادی ، مدلسازی و شبیه سازی فرایندهای تولید فولاد، نقش گسترش صنایع پایین دستی، بالادستی در توسعه صنعت فولاد ، آینده فولاد، چالش های فراسوی این صنعت و چشم انداز بازار فولاد ، نگرشی به اهمیت جایگاه فولادهای نوین در توسعه صنعت فولاد کشور از دیگر موضوعات مورد بحث در این سمپوزیوم است . 
نجفی زاده در مورد مقاله های رسیده به این سمپوزیوم اظهار داشت :پس از ارسال فراخوان مقاله تعداد 257 مقاله کامل به دبیرخانه رسید که از میان آثار رسیده تعداد 107 مقاله توسط کمیته داوران مورد پذیرش نهایی قرار گرفته است. 
وی اضافه کرد : قرار است در طول برگزاری این سمپوزیوم 38 مقاله به صورت ارائه حضوری و باقی به صورت پوستر ارائه شود ، همچنین از میان 257 مقاله 45 اثر در لوح فشرده مجموعه مقالات گنجانده شده است . 
نجفی زاده اظهار داشت: همزمان با برگزاری سمپوزیوم، نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای صنعتی و پژوهشی ، صنعت فولاد و دیگر صنایع مرتبط با آن به مدت سه روز در محل برپایی نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می شود. 
وی گفت : در این نمایشگاه 265 شرکت داخلی و 25 شرکت و نمایندگی خارجی از 13 کشور انگلستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه، هلند ، سوئیس، سوئد، ترکیه، اتریش، چین، اکراین، هند و امارات متحده عربی تجهیزات خود در حوزه خطوط تولید ، مواد اولیه و فراورده های دیرگذار به نمایش خواهند گذاشت . 
این مسئول در هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران در مورد نشست ها و پنل های تخصصی گفت : ' پساتحریم ، فرصت ها و چالش های صنعتفولاد ، فناوری های نوین در زمینه کاربردی های زیست محیطی پسماندهای صنعت آهن و فولاد ، مواد اولیه و آهن سازی و برق و کنترل - محیط زیست از جمله نشست های تخصصی در این سمپوزیوم که با حضور استادان و کارشناسان حوزه های مرتبط برگزار می شود. 
وی حامیان اصلی این رویداد را شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان ، فولاد خوزستان، فولاد اکسین خوزستان، پیشگام تجهیز سهند، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت یگانه اندیش صنعت عنوان کرد. 
سخنرانی رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران ، عضو هیات مدیره مرکز تحقیقات و فناوری آهن و فولاد ایران و مسئولین کشوری از برنامه های مراسم افتتاحیه است و در مراسم اختتامیه نیز از برجستگان فولاد کشور تقدیر می شود . 

تصاویر
  •  سمپوزیوم فولاد 94 در کیش برگزار می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها