Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

مقاومت سقف‌ها در بازارهای داخلی

چهارشنبه، 05 اسفند 1394 | Article Rating

يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.



بازار سهام

حرکت تدریجی شاخص به روند اصلاح
دیروز شاخص کل بورس با رشد 116 واحدی (15/ 0 درصدی) در 77 هزار و 704 واحدی متوقف شد. سه‌شنبه فضای احتیاطی بازار ارزش معاملات را با افت 6/ 7 درصدی نسبت به میانگین بهمن همراه کرد. روز گذشته در ابتدای معاملات همانند روزهای پیشین شاهد لیدرمحوری گروه خودرویی بودیم؛ به‌صورتی که در ابتدای معاملات تداوم رشد هیجانی در این گروه، شاخص را تا نزدیکی سطح 78 هزار واحدی نیز بالا برد. اما در ادامه با جمع شدن صف‌های خرید خودرو و پررنگ‌تر شدن فضای اصلاحی سایر نمادها چرخش جهت شاخص اتفاق افتاد. بنابراین غلبه اصلاح قیمتی، شاخص کل هم وزن را با افت 5/ 0 درصدی همراه کرد. انتظار می‌رود امروز نیز با نزدیک شدن به انتخابات تداوم فضای احتیاطی بر شاخص را شاهد باشیم. 

بازار ارز

شناسایی فرصت خرید ارز
دیروز هر دلار آمریکا با رشد 15 تومانی به قیمت 3485 تومان معامله شد. روز گذشته در ابتدای معاملات با وجود کاهش حجم معاملات نرخ دلار افت چندانی را تجربه نکرد. امری که با شناسایی کف از سوی معامله‌گران، آنها را به سمت خرید سوق داد و در نهایت رشد نرخ دلار را رقم زد. در شرایط کنونی با نزدیک شدن به بزنگاه سیاسی، شاهد غلبه فضای احتیاطی بر بازار ارز هستیم؛ انتظار می‌رود نرخ دلار در روزهای آتی به نوسان خود بین 3450 تا 3500 تومان ادامه دهد. با وجود اینکه انتظارات برای تک نرخی شدن ارز عامل فشار بر دلار است، اما همچنان عوامل بنیادین از نرخ دلار حمایت می‌کنند. ارزش بالای دلار در سطح بین‌المللی همچنین انتظار تضعیف سمت عرضه با کاهش درآمدهای ارزی (حاصل از قیمت پایین نفت) عوامل حمایت از نرخ دلار هستند. 

بازار سکه

رشد سکه با اهرم دوگانه
به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، دیروز هر سکه طرح جدید با رشد 10 هزار تومانی به قیمت 988 هزار تومان معامله شد. رشد اونس طلای جهانی و رشد 15 تومانی نرخ دلار قیمت سکه را با خود همراه کرد. روز سه‌شنبه متوقف شدن روند صعودی بازارهای سهام عامل حمایت از اونس شد. اما پیش از آن رشد مقطعی نفت، بازارهای سهام را با رشد همراه کرده بود (بازار سهام اروپا به بیشترین میزان در 6 هفته رسید). همچنان روند مبهم قیمت نفت، همچنین اقدام بانک مرکزی چین برای کاهش ارزش یوآن به کمترین میزان در 6 هفته، با تشدید نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهانی عامل حرکت معامله‌گران به دارایی‌های کم ریسک است. با وجود نوسانات، حمایت سطح 1200 دلاری از اونس را شاهد هستیم. در بازار داخلی نیز انتظار می‌رود نرخ دلار در روزهای آتی در بازه 3450 تا 3500 تومانی نوسان کند.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها