Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلا رشد دیروز خود را حفظ کرد

چهارشنبه، 05 اسفند 1394 | Article Rating
با توجه به رواج ریسک‌گریزی در بازارها که موجب شد شاخص‌های سهام با سقوط مواجه شود، طلا در کنار دیگر دارایی‌ها در معاملات روز چهارشنبه، رشد خود را حفظ کرد.

در پی ادامه روند نزولی قیمت نفت خام بعد از اعلام وزیر نفت عربستان سعودی مبنی بر عدم کاهش تولید نفت تولیدکنندگان بزرگ، سهام آسیایی با سقوط مواجه شد. 

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز، بعد از رشد 1.4 درصدی در جلسه گذشته، هر اونس طلا در معاملات امروز با اندکی تغییر یکهزار و 226 دلار و 10 سنت معامله شد.


جیمز استیل تحلیلگر HSBC اعلام کرد:‌ «توانایی شمش در ماندن بالای سطح 1200 دلار بسیار موثر بوده است. هر چقدر این مدت زمان طولانی‌تر باشد، سطح مقاوم‌تری ایجاد خواهد شد. تا زمانی که تقاضای ETF بالا باشد، ما معتقدیم که صعود طلا ادامه خواهد داشت.»     
دارایی‌ها در صندوق SPDR، بزرگترین صندوق حمایتی ETF در بالاترین سطح خود از مارس 2015 قرار گرفته است. جریان‌های ورودی به صندوق از ابتدای سال تا کنون از کل سال 2015 بیشتر بوده است. جریان‌های ورودی برای جبران کمبود سود خریداران آسیایی کافی نبوده است، خریدارانی که از صعود طلا و فروش آن سود برده‌اند. تخفیف در هند با رسیدن به 50 دلار برای هر اونس نسبت به شاخص جهانی رکورد جدیدی را به ثبت رساند و این در حالی است که میزان تخفیف در چین در حدود یک دلار بوده است.
هر اونس طلا در سال جاری رشدی 16 درصدی را تجربه کرده است. این فلز زرد در سال جاری و به پشتوانه نگرانی در مورد اقتصاد جهانی یکی از بهترین عملکردها را در میان دارایی‌ها داشته است. جیسون سریزولا اعلام کرد: «از لحاظ تکنیکال، طلا به دنبال آزمایش رسیدن به سطح 1240 دلاری خواهد بود و بعد از عبور از آن رسیدن به سطح 1260 دلاری امکان‌پذیر خواهد بود.»

این فلز همچنین به دلیل گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه فدرال‌رزرو در سال جاری نرخ بهره را افزایش نخواهد داد، رشد داشته است. نشانه‌هایی از کندی رشد اقتصاد جهانی و نوسانات بازارهای مالی منجر شده تا سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک بدبین باشند. آمار اقتصادی اخیر آمریکا نشان می‌دهد که شانس افزایش نرخ بهره در سال جاری بسیار کم خواهد بود.
 
با این وجود، استر جورج رئیس فدرال‌رزرو کانزاس سیتی اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا باید در نشست سیاست‌گذاری ماه مارس خود افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها