Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تعادل بورس تا پایان سال حفظ می‌شود

شنبه، 15 اسفند 1394 | Article Rating
یک فعال بازار سرمایه معتقد است: شاخص کل بورس تا آخر سال روند پر قدرتی به خود نمی‌گیرد اما به نظر می‌رسد سال آینده برای اهالی بازارسرمایه سرنوشت ساز باشد.


محمد شکوری در خصوص وضعیت بازار سرمایه در روزهای پایانی سال اظهار کرد: هرچقدر به روزهای پایانی سال نزدیک به نظر می‌رسد بازار وضعیت متعادل فعلی خود را حفظ خواهد کرد. در ایتن شرایط بعید است شاخص کل بورس رشد چشم‌گیری داشته باشد.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصاد، این فعال بازارسهام افزود:  در پایان سال تعدادی از کارگزاری‌ها حساب‌های خود را می‌بندند و ممکن است مشتریان اعتباری مجبور به کاهش اعتبارات خود شوند یا اعتبارات خود را به صفر برسانند، از طرفی دیگر برخی از شرکت‌های حقوقی در پایان سال نیاز به تامین نقدینگی بازار دارند.

شکوری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مصارف در پایان سال به پرداخت حقوق و عیدی و یکسری از حساب و کتاب‌هایی که معمولا در پایان سال انجام می‌گیرد مصرف می‌شود، بدیهی است طرف خریدار نسبت‌های اهرمی خود را در کارگزاری‌ها استفاده نکند به همین دلیل بدهی‌های خود را کاهش می‌دهد در این میان حقوقی‌ها هم فروشنده می‌شوند، این اقدام باعث تشدید عرضه‌ها در بازار می‌شود البته خریدارها با توجه به اینکه این مسئله را می‌دانند سعی می‌کنند با عجله خرید نکنند.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: در مجموع پیش‌بینی از وضعیت بازار سهام این بود که بعد از انتخابات به مرور زمان بازار حداقل تا روزهای پایانی سال مقداری حالت احتیاطی خود را حفظ کند و به نظر می‌رسد تا آخر سال بازار روند پر قدرتی به خود نگیرد اگر هم اتفاقات خاصی در کوتاه مدت در برخی از سهم‌ها رخ دهد محدود است.

او خاطرنشان کرد: طبیعتا با ورود به سال 95 بازار با روندی مثبت روبه‌رو می‌شود و سال آینده ، سال سرنوشت ساز در بورس خواهد بود. به نظر می‌رسد بازار بعد از تعطیلات عید همانند سالهای قبل وضعیت بهتری پیدا ‌کند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها