Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
انتشار اولین اوراق سلف موازی استاندارد ذوب آهن
 

انتشار اولین اوراق سلف موازی استاندارد ذوب آهن

دوشنبه، 17 اسفند 1394 | Article Rating

امروز شاهد اولین عرضه اوراق سلف موازی استاندارد در صنعت فولاد به منظور تامین مالی این صنعت بودیم.

با حضور احمد صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، منصور یزدی زاده، معاون بازرگانی و فروش این شرکت، حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران و علی سنگینیان، مدیرعامل گروه تامین سرمایه امین اولین اوراق سلف موازی استاندارد به ارازش 150 میلیارد تومان با سود روز شمار 23 درصد و سود سر رسید (سالیانه) 24 تا 27 درصد به منظور تامین مالی صنعت فولاد کشور از طریق بورس کالای ایران منتشر شد.

این اوراق که در قالب تیرآهن 14 بود با استقبال خوبی مواجه شد بگونه ای که در مقابل عرضه ١١١ هزار و ١١٢ تن عرضه اوراق سلف تیرآهن، یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون و ۹۴۰ هزار کیلوگرم تقاضا بر تابلوی معاملات ثبت شد و به محض آغاز زمان معاملات، تامین مالی با موفقیت انجام شود.

در این مراسم دکتر حامد سلطانی نژاد با بیان اینکه تامین مالی یکی از ارکان برای بقای تولید در کشور و اکنون بانک ها دیگر تامین کننده مالی نیستیند و باید به سراغ سایر ابزارهای مالی رفت گفت: ذوب آهن یکی از اصلی ترین عرضه کنندگان کالایی است و کالاهایی که این شرکت به بورس می آورد معیارها و ساتانداردهای کالاهای فلزی را دارد.

وی افزود: محصولی که امروز در بورس عرضه شد قدرت نقدشوندگی بالایی دارد و این اوراق جمعا 250 میلیارد تومان است که در مرحله اول آن 150 میلیارد تومان امروز بصورت اوراق یک تنی تیرآهن 14 و حجم کلی بیش از 111 هزار تن عرضه شد.

همچنینی احمد صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در مراسم انتشار این اوراق گفت: یکی از راهکارهای تامین مالی صنایعی همچون فولاد که گردش مالی بالا و مناسبی دارد بانک ها هستند از اینرو تامین مالی موقت بانک ها در ابتدا مدنظر قرار گرفت.

وی افزود: پیش از انتقلاب تامین نقدینگی موقت توسط بانک ها از طریق اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان فراهم بود اما بعد از انقلاب دادن تسهیلات بدین روش منسوخ شد.

صادقیی ادامه داد: از آنجا که واحدهای فولادی به تامین نقدینگی بویژه در فصولی مانند زمستان و رکود در بخش محصولات طویل نیازمندند و بانک نیز این نقدینگی را پوشش نمی دهند تمام توجهات معطوب به ابزارهای مالی دیگر شد.

وی گفت: انتشار اوراق سلف موازی استاندارد یکی از این ابزارهای مالی است که توسط بورس کالا منتشر و در اختیار فولادسازان قرار می گیرد هرچند که عرضه امروز عدد ناچیز و کمی برای واحدی نظیر ذوب آهن است اما انتشار آن موجب انگیزه خواهد شد و موجبات رونق اقتصاد و صنعت کشور را فراهم خواهد کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، علی سنگینیان، مدیرعامل تامین سرمایه امین نیز با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی کشور که پیش بینی نیز می شود در سال های آتی نیز بدین گونه پیش رود بانک ها قادر به تامین مالی صنایع نیستند گفت: یکی از راه های تامین مالی، اوراق سلف موازی استاندارد است که البته نیازمند فرهنگ سازی در بین تولیدکنندگان وخریداران نیز است.

وی این را نیز خاطرنشان کرد که این موضوع نیز منوط به سخت نبودن فرایندها در این نوع ابزارهای مالی است تا جذابیت را در بین شرکت ها ایجاد کند.

تصاویر
  • انتشار اولین اوراق سلف موازی استاندارد ذوب آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها