Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
قیمت تمام شده صنایع فولاد در سه غول فولادسازی ایران
 

قیمت تمام شده صنایع فولاد در سه غول فولادسازی ایران

چهارشنبه، 18 فروردین 1395 | Article Rating

بهای تمام شده فولاد ایران قدرت رقابت پذیری را از تولیدکنندگان داخلی می گیرد.

بررسی پیتر مارکوس، یکی از کارشناسان موسسه World Steel Dynamics که در ماه گذشته در ایران حضور داشته نشان می دهد که قیمت تمام شده فولاد ایران بالاتر از کشورهایی نظیر روسیه است.

وی در این گزارش قیمت تمام شده صنایع فولاد ایران مربوط به سه شرکت فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان را مورد بررسی قرار داده است.

مارکوس در این گزارش آورده است، شرکت فولاد مبارکه با هزینه تامین سنگ آهن و قراضه که معادل 116.84 دلار در هر تن اسلب است کمترین هزینه را در بین فولادسازان داخلی دارد.

وی می گوید، از نظر شاخص بهره وری نیروی انسانی نیز شرکت فولاد مبارکه با صرف 1.6 نفرساعت به ازای یک تن اسلب، دارای رتبه برتر بین شرکتهای داخلی است البته بسیاری از شرکتهای امریکایی امروز زیر عدد یک هستند.

این بررسی نشان داده که از نظر هزینه انرژی، شرکت فولاد خوزستان با رقم 27.5 دلار به ازای هر تن اسلب تولیدی، رتبه برتر را نسبت به رقبا دارد.

وی در بخشی از این گزارش متوسط بهای تمام شده هر تن اسلب در ایران را 250.66 دلار در تن اعلام کرده که سهم سنگ آهن در تولید یک تن اسلب 43 درصد، قراضه 9 درصد، دستمزد 8 درصد، انرژی 11 درصد است.

این درحالی است که در کشوری نظیر روسیه و شرکتی مانند سروستال بهای شمش اسلب تولیدی 203 دلار در تن است.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، در واقع متوسط بهای تمام شده کشور ما 23 درصد بیشتر از روسیه است و صنعت فولاد کشور در رقابت پذیری با چالش جدی مواجه است.

 



تصاویر
  • قیمت تمام شده صنایع فولاد در سه غول فولادسازی ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها