Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رشد هفتگی طلا علی‌رغم تقویت بازار سهام

شنبه، 21 فروردین 1395 | Article Rating
با تقویت بازارهای سهام و حرکت سرمایه‌گذاران به برداشت سود روزهای گذشته، طلا در معاملات آخرین روز هفته افت کرد، اما به دلیل محتاط باقی ماندن فدرال‌رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره، یکی از بهترین هفته‌های خود را در یک ماه و نیم اخیر به ثبت رساند.

بازارهای سهام در روز دوشنبه مجددا اوج گرفتند اما هنوز هم نسبت به هفته گذشته در وضعیت بدتری قرار دارند که ناشی از عدم قطعیت موجود حول چشم‌انداز سیاسی و اقتصادی آمریکا بوده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز، هر اونس طلا در پایان هفته با رشد 1.4 درصدی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته یکهزار و 238 دلار و 40 سنت معامله شد که عمدتا ناشی از رشد 1.5 درصدی روز پنج‌شنبه بوده است. این فلز گرانبها به دلیل عدم قطعیت در مورد مسیری که بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره اتخاذ خواهد کرد، در یک محدوده بسیار کوچک در نوسان بوده است.
 
جانت یلن،‌ رئیس فدرال‌رزرو در گفتگویی با رئیس سابق فدرال‌رزرو در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که اقتصاد آمریکا هنوز به دنبال تضمین افزایش بیشتر نرخ بهره است. ولی احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن همچنان کمتر از 20 درصد است.

نرخ بهره بالاتر از طریق افزایش هزینه فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره، موجب فشار روی طلا خواهد شد. کمرنگ‌شدن انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری به طلا کمک کرده تا این فلز زرد در سه ماهه منتهی به ماه مارس بهترین عملکرد 30 سال اخیر را به ثبت برساند.

تورستن پروتل، تحلیلگر LBBW اعلام کرد: «‌جانت یلن اعلام کرده است که فدرال‌رزرو در خصوص آینده افزایش نرخ بهره میانه‌رو عمل خواهد کرد، بنابراین بازارها دیگر انتظار 4 مرتبه افزایش نرخ بهره را نخواهند داشت. با این حال قیمت‌ها همچنان نزولی باقی خواهند ماند.
 
آمار بزرگترین صندوق معاملاتی طلا نشان می‌دهد که دارایی‌های این صندوق در این هفته تغییر اندکی کرده است. این در حالی است که هفته گذشته این صندوق نخستین جریان خروجی خود را در سال جاری به ثبت رسانده بود.

بر اساس اعلام تحلیلگران تقاضای فیزیکی طلا در آسیا نیز در اواخر هفته ناچیز بوده است. در بازار دیگر فلزهای گرانبها، هر اونس نقره با رشد 0.6 درصدی 15 دلار و 30 سنت معامله شد، پلاتین با 1.3 درصد افزایش قیمت 960 دلار و 51 سنت به ازای هر اونس معامله شد و قیمت هر اونس پالادیوم نیز با 1.6 درصد افزایش به 541 دلار و 63 سنت رسید.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها