Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش ظرفیت حمل بار ریلی به ۱۰ میلیون تن

یکشنبه، 22 فروردین 1395 | Article Rating

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا ظرفیت حمل بار ریلی را به ۱۰ میلیون تن افزایش دهیم، گفت: اختصاص رقمی از محل صرفه جویی سوخت به راه آهن هنوز اجرایی نشده است.

سیدمسعود نصر آزادانی با اشاره به هدفگذاری افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا با اتصال برخی مراکز به شبکه ریلی کشور، ظرفیت حمل بار ریلی را به میزان ۱۰ میلیون تن افزایش دهیم.

وی افزود: انتقال ۱۰ میلیون تن کالا از سمت حمل و نقل جاده‌ای به حمل و نقل ریلی بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد و قابل توجه است، البته قوانینی تدوین شده که از محل صرفه‌جویی سوخت توسط راه آهن رقمی به این بخش اختصاص یابد که هنوز به اجرا نرسیده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور به توافق درباره بند (ق) تبصره بودجه اشاره کرد و گفت: در اغلب نقاط دنیا توسعه زیرساخت ریلی توسط دولت‌ها انجام می‌شود و کم کم در قالب BOT و سرمایه‌گذاری خصوصی است.

نصر آزادانی ادامه داد: از ۷ مزیت حمل و نقل ریلی فقط می‌توان نرخ بلیت آن را دریافت کرد و بقیه مزایا برای کلان ملی توجیه دارد و به همین دلیل است که لازم است دولت‌ها در این عرصه وارد شوند.

به گزارش استیل ایران به نقل از مهر، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور با تاکید بر اینکه توسعه مناطق و بخش‌های مختلف کشور در گروه توسعه ریلی آن مناطق است، گفت: به عنوان مثال، توسعه سواحل مکران باید با پشتیبانی حمل و نقل ریلی که حمل و نقل ایمن و پایدار است، انجام شود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها